۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۳۲۳۰۸۱
نماینده خبرگان رهبری:

تقویت بنیه نظامی کشور ضرورتی انکارناپذیر است/ توان موشکی؛ پشتوانه مذاکرات هسته‌ای

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر این‌که تقویت بنیه نظامی کشور ضرورتی انکارناپذیر است، گفت: توان نظامی و موشکی کشور پشتوانه مهم مذاکرات هسته ای ایران بوده است.
حجت الاسلام والمسلمين پورمحمدي امام جمعه مراغه

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تأکید بر این‌که تقویت بنیه نظامی کشور ضرورتی انکارناپذیر است، اظهار داشت: نیروهای مسلح ایران هیچ‌گاه برای تجاوز نظامی تقویت نمی‌شوند و تنها برای ایجاد ثبات، صلح و دفع تجاوز آماده هستند.

 


وی با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به عنوان فرمانده کل قوا تمام تلاش خود را برای ثبات امنیت کشور انجام می دهند، خاطرنشان کرد: اگر مذاکرات هسته‌ای به نتیجه رسید و در نهایت غرب مجبور به شناخت حقانیت ایران در استفاده صلح آمیز ا انرژی هسته ای شد، باید دانست که توان نظامی و موشکی کشور پشتوانه مهم این مذاکرات بوده است.

 


نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران همیشه بر ارتقای امنیت خود تاکید داشته است، افزود: امنیت و استحکام نظام جمهوری اسلامی در بین بسیاری از کشورهای منطقه الگو بوده و طبق تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی، این تلاش ها در راستای ثبات امنیت کشور و جلوگیری از زورگویی برخی قدرت ها توسعه می یابد.

 


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی افزود: برخی از کشورهای اروپایی و آمریکا که به منظور کاهش قدرت جمهوری اسلامی با هم متحد شده اند، درصدد به حاشیه کشاندن برنامه های موشکی ایران هستند اما با توجه به تاکید مسؤولان به ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی این آزمایش ها در راستای حفظ امنیت کشور صورت گرفته است.

 


وی خاطرنشان کرد: به تعبیر وزیر امور خارجه کشورمان اگر قبل از جنگ تحمیلی کشور از قدرت نظامی و دفاعی برخوردار بود، بدون شک صدام حسین نمی توانست با تحریک شدن از سوی برخی کشورها از جمله آمریکا به ایران حمله کند و از این رو جمهوری اسلامی تمامی تلاش خود را در راستای ارتقای امنیت انجام می دهد.

 


نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که برنامه موشکی ایران هیچ‌گاه تعطیل نخواهد شد، تصریح کرد: غرب از رهآورد مذاکرات هسته‌ای به دنبال تعطیلی برنامه موشکی ایران است، باید دانست که موشک های ایران عامل اصلی ناامنی رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه است./935/302/ب1

ارسال نظرات