۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۳۲۳۰۹۴
امام جمعه بستان آباد:

محور اندیشه اقتصاد مقاومتی تکیه بر توان داخلی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام رضوی با بیان این‌که محور اندیشه اقتصاد مقاومتی تکیه بر توان داخلی است، گفت: اگر هرگونه شعارگرایی تبدیل به عمل شود، شاهد حل بسیاری از مشکلات جامعه خواهیم بود.
اقتصاد مقاومتي

حجت الاسلام سیدرضا رضوی، امام جمعه بستان آباد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری در سال جدید، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی با اقدام و عمل خنثی کننده تحریم های اقتصادی دشمنان است، در حقیقت شعار دادن در این وادی چاره کار نیست.

 


وی افزود: بنا بر فرمایش رهبر معظم انقلاب، چاره درد مزمن اقتصاد بیمار ما اجرای برنامه های سیاست کلی اقتصاد مقاومتی است، اقتصاد مقاومتی ابزار و راهکارهای متعدد و فنی و تعریف شده دارد که مفهوم آن فقط جنبه صرف اقتصادی را شامل نمی شود. بنابراین این مفهوم نیاز به اسباب تحذیری و تجویزی و حرکت ما قبل و ما بعد اقتصادی دارد.

 


حجت الاسلام رضوی ادامه داد: آنچه در چند دهه گذشته تا کنون جامعه ما با آن مواجه بوده است، اقتصاد تک محصولی و بیمار گونه به ارث رسیده از رژیم پیش از انقلاب و در ادامه آثار و زیان های جنگ تحمیلی و تخریب زیر ساخت های کشور و هزینه “پتانسیل های بالفعل و بالقوه” در جهت دفاع از منافع ملی و ارزش های اسلامی، بوده است.

 


وی تصریح کرد: تحریم های بین المللی پس از جنگ و دوران سازندگی و همچنین شرایط بحرانی خاورمیانه و جبهه گیری های کشورهای همجوار، نیازمند تصمیم گیری و همت جدی و ناگزیر به تدوین سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی برای حل و اصلاح پاشنه آشیل اقتصاد شکننده و وابسته به اقتصاد تک محصولی امروز کشور است.

 


امام جمعه بستان آباد با تأکید بر این‌که محور اندیشه اقتصاد مقاومتی تکیه بر توان داخلی است، گفت: تحریم های اقتصادی حربه اصلی دشمنان کشور بوده و مسؤولان در راستای توسعه اقتصاد مقاومتی و هموار کردن بسترهای سرمایه گذاری و اشتغال باید تلاش مضاعف داشته باشند.

 


وی اقدام و عمل را نقطه شروع برای پیشرفت و توسعه کشور عنوان کرد و افزود: اگر هرگونه شعارگرایی تبدیل به عمل شود، شاهد حل بسیاری از مشکلات جامعه خواهیم بود. اگر بخواهیم کشور روی پای خود بایستد و به بیگانگان محتاج نشود، باید اقتصاد مقاومتی را الگوی توسعه قرار دهیم./935/302/ب1

ارسال نظرات