۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۳۲۳۰۹۵
در حرم کریمه اهل بیت تبیین شد؛

رفتار برخی بانوان جامعه را به گناه دعوت می‌کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم بابیان این‌که قرآن کریم زنان را به سه نوع حجاب دعوت کرده است، گفت: حجاب در پوشش، حجاب در گفتار و حجاب در رفتار مهم‌ترین توصیه‌های سوره نور و احزاب به زنان مؤمنه است.
حجاب و عفاف حجاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم انصاری، استاد حوزه علمیه قم، بعدازظهر امروز در آستان حضرت معصومه (س) بابیان آن‌که در قرآن کریم و در سوره نور و احزاب بانوان به سه نوع حجاب دعوت‌شده‌اند، گفت: حجاب در پوشش، حجاب در کلام و حجاب در رفتار مهم‌ترین توصیه‌های قرآن کریم به بانوان است.


وی افزود: حجاب فقط به لباس نیست بلکه حجاب پوششی، تنها یک بخش از توصیه‌های قرآن کریم در خصوص حجاب به زنان جامعه اسلامی است.


استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: آیات قرآن کریم به‌صراحت به رسول خدا(ص) می‌فرمایند که به دختران و همسران خود و به همه زنان مؤمن بگو حجاب خود را حفظ کرده و با روسری اندام خود را از نامحرمان بپوشانند.


خانم انصاری ادامه داد: در دومین توصیه قرآن کریم به پیامبر (ص) می‌فرماید «به زنان بگو از جلباب یعنی پوششی که تمام‌اندام‌های بدن را می‌پوشاند در مقابل مردان نامحرم استفاده کنند».

وی افزود: دومین نوع حجابی که قرآن از بانوان می‌خواهد آن را رعایت کنند حجاب در گفتار است و قرآن کریم به زنان مؤمن می‌فرماید که در مقابله با نامحرم با خضوع و خشوع یعنی به‌گونه‌ای که با ناز همراه باشد سخن نگویند.


استاد حوزه قم تصریح کرد: متأسفانه بعضی از بانوان در مقابل نامحرمان حجاب گفتار را رعایت نکرده و متأسفانه به‌گونه‌ای تحریک‌آمیز با نامحرمان سخن می‌گویند درحالی‌که قرآن کریم می‌فرماید به‌گونه‌ای عادی با نامحرمان گفتگو کنید.


خانم انصاری با اشاره به این‌که رفتار بعضی از خانم‌ها، نامحرم را به‌سوی خود دعوت می‌کند، افزود: زن باید حجاب را در رفتار خود رعایت کند همان‌گونه که رفتار بعضی از زنان به‌گونه‌ای است که نامحرمان را به غیرت دینی دعوت کرده و به آن‌ها اجازه نمی‌دهد به زن نامحرم نگاه کنند.


وی با اشاره به این‌که زنان قبل از اسلام تبرج داشته و خود را عرضه می‌کردند، گفت: قرآن می‌فرماید «زن مؤمن باید به‌گونه‌ای پاهای خود را روی زمین حرکت دهد که موجب جلب‌توجه نامحرم نشود».


استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که حجاب ازنظر فردی موجب آرامش می‌شود، ادامه داد: اثر خانوادگی حجاب قوام خانواده بوده و ازهم‌پاشیدگی در خانواده باحجاب کمتر است و همچنین ازنظر اجتماعی حجاب موجب سلامت جامعه را به دنبال دارد./968/پ202/س

ارسال نظرات