۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۱
کد خبر: ۳۲۳۱۰۶
مدیر مدرسه علمیه اسلام شناسی مشهد:

الگو گیری از حضرت زهرا، ضامن تاثیرگذاری بانوان در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) مشهد با اشاره به این که صلاح و فساد جامعه به دست بانوان است، گفت: اگر بانوان، الگویی مانند حضرت زهرا(س) داشته باشند بسیار می توانند در خانواده و جامعه تأثیر گذار باشند.
الگو گیری از حضرت زهرا، ضامن تاثیرگذاری بانوان در جامعه است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم صدیقه مقدسی، مدیر مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) مشهد، امروز در مراسم جشن بزرگ کوثر هستی که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) مشهد برگزار شد جایگاه و عظمت حضرت زهرای مرضیه(س) را تبیین کرد.

 

وی با اشاره به این که مسائل مربوط به مادری مهم است، ابراز کرد: بعد زن بودن ما خانم ها مایه افتخار است و در همین راستا شناخت شخصیت نورانی صدیقه طاهره(س) بسیار حائز اهمیت است. 

 

مدیر مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) مشهد اظهار کرد: جایگاه حضرت زهرا(س) در عالم خلقت، جایگاه رفیعی است که بزرگان اعتراف می کنند به عمق وجود ایشان واقف نیستیم. ما نیز تنها ظاهری از حقیقت نورانی حضرت زهرا(س) را متوجه می شویم و درک می کنیم.

 

نور وجود حضرت زهرا(س) قبل از خلقت آسمان و رمین بوده است
مقدسی به شخصیت والای حضرت زهرا(س) در روایات اشاره کرد و گفت: نور وجود حضرت زهرا(س) قبل از خلقت آسمان و زمین بوده است؛ پیامبر اکرم فرمودند: «خلق الله نُور فَاطمه قَبل ان یخلق الارض وَ السماء.»

 

وی ابراز کرد: مقام نبوت پیامبر اکرم(ص) و امامت حضرت علی(ع) و فرزندان ایشان بر محور وجود نازنین حضرت فاطمه زهرا(س) می چرخد؛ چرا که هنگامی که خمسه طیبه معرفی می شوند، می فرمایند: «هم فاطمه و ابوها و بعلها و بنوها.» مشاهده می کنیم که معرفی خمسه طیبه از حضرت فاطمه(س) آغاز می شود و وقتی مقام نبوت و امامت معرفی می شوند بر محور حضرت زهرا(س) معرفی می شوند؛ بنابراین وجود نازنین صدیقه کبری(س) رکن و اساس هستند.

 

مقدسی گفت: هنگامی که وجود مقدس و نورانی حضرت زهرا(س) می خواست در این عالم خاکی قرار بگیرد، یک سلسله مراتب را طی کرد. قبل از انعقاد نطفه صدیقه کبری(س)، پیامبر اکرم(ص) 40 روز از همه فاصله گرفتند و مشغول عبادت شدند و بعد از 40 روز حضرت جبرائیل نازل شد و وجود نازنین نبی مکرم اسلام(ص) از غذای بهشتی تناول کردند و بعد از آن بود که نور حضرت فاطمه زهرا(س) در عالم خاکی قرار گرفت.

 

فرزند صالح در سایه مراعات و توجهات مادر پرورش می یابد
مدیر مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) مشهد اظهار کرد: ابن بعد از سیره نبی مکرم اسلام(ص) برای ما درس است که اگر خواسته باشیم فرزندی شایسته و سرباز امام زمان(عج) تربیت کنیم باید سلسله مراتب را رعایت کنیم و زبان به دروغ و غیبت باز نکنیم. اگر هر لقمه ای را بخوریم و هر عملی را انجام دهیم نباید انتظار فرزندی صالح داشته باشیم.

 

وی با خاطر نشان کردن این که حضرت زهرای مرضیه(س) نه تنها برای زنان مسلمان، بلکه برای تمام زنان عالم اسوه و الگو هستند، ابراز کرد: بانوان جامعه ما اگر بخواهند  به مقام و جایگاهی برسند باید متصل به حضرت زهرا(س) باشند. 

 

مقدسی با بیان این که بقای اسلام با برنامه ریزی درست و صحیح حضرت زهرا(س) بوده است، گفت: دختر نبی مکرم اسلام(ص) در منزل بهترین مادر برای فرزندان و بهترین همسر برای حضرت علی(ع) بودند بر همین اساس ما باید خودمان را در مسیر حضرت زهرا(ص) قرار بدهیم.

 

مدیر مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) مشهد به جایگاه و عظمت حضرت زهرا(س) در نزد ائمه اطهار(ع) اشاره و اظهار کرد: در روایت آمده است که: «نَحْنُ حُجَةُ اللّه‏ عَلى خَلْقِهِ وَ فاطِمَةُ حُجَّةُ ‏اللّه‏ عَلیَنا؛ ما حجّت خدا بر آفریدگانش هستیم، و فاطمه، حجّت خدا بر ما.»

 

پیروی از حضرت زهرا(س)، ضامن تاثیرگذاری بانوان در جامعه است
وی ابراز کرد: بانوان از جایگاه بالایی برخوردار هستند؛ چرا که صلاح و فساد جامعه به دست بانوان است. اگر جامعه ای بخواهد به سمت رشد و صلاح برود باید بانوان آن جامعه به سمت صلاح و رشد بروند. 

 

مقدسی با تأکید بر این که خلقت ناقص است و با وجود زن کامل می شود، گفت: اگر بانوان جامعه ما الگویی مانند حضرت زهرا(س) داشته باشند بسیار می توانند در خانواده و جامعه تأثیر گذار باشند.

 

مدیر مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) مشهد با خاطر نشان کردن این که مادری و همسری جایگاه بسیار بالایی است، عنوان کرد: زنان این قدرت را دارند که مردان خود را به اوج برسانند و مادران می توانند جامعه ای را به بهشت ببرند.

 

وی با بیان این که اگر تمام زنان عالم در مسیر زندگی حضرت زهرا(س) قرار بگیرند، دنیا بهشت می شود، ابراز کرد: در حدیث کسا می خوانیم که حضرت صدیقه طاهره(س) فرزندان خود را با عناوینی چون قره عینی و ثمره فؤادی خطاب می کنند و همسرشان را نیز با عنوان یا امیر المؤمنین خطاب می کنند؛ بانو، حضرت علی(ع) را با عنوان جایگاهشان صدا می کنند و این درسی است برای بانوان که همسران خود را به شایستگی خطاب کنند./1309/202/ب1

ارسال نظرات