۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۷
کد خبر: ۳۲۳۱۱۷
استاد حوزه علمیه:

آمادگی نظامی توصیه ای قرآنی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که گناه انسان را ذلیل و منطق و استعداد را از او می گیرد، گفت: ملت ایران با عمل به قرآن سبب شده تا خواب از چشمان آمریکا و اسرائیل گرفته شود.
حجت الاسلام عبدالله پناهنده حجت الاسلام عبدالله پناهنده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام عبدالله پناهنده استاد حوزه علمیه قم، شنبه شب در ادامه سلسله مباحث بصیرتی اخلاقی در مسجد سلمان فارسی ‌کاشان، گفت: دنیا دار فعالیت، دار کار و دار تلاش است و روایت است که دنیا مزرعه ای برای کار کردن و تلاش شبانه روزی در همه فصول سال است.

 

وی با بیان این که کار و فعالیت و تلاش در آموزه های دینی مومن تمام وقت است، ابراز کرد: مومن تمام وقت مشغول کار و فعالیت و تلاش است و چیزی به نام بیکاری و تعطیلی ندارد و تعطیلی مومن تنها در بهشت است.

 

به گفته وی، باید شبانه روز کارکرد تا محصول خوبی از مزرعه دنیا برداشت شود، از این رو پیامبراکرم(ص) می فرماید، وقتی از کاری فارغ شدید، بی درنگ به کار دیگری مبادرت کنید.

 

حجت الاسلام پناهنده یادآور شد: خداوند در آیه 110 سوره آل عمران می فرماید، شما امت اسلامی، بهترین امت هایی هستید که خدا در عالم خلق کرده است، مراقب خود باشید که همه فامیل و از یک پدر و مادر هستید.

 

وی افزود: در عین حالی که همه انسان ها با یکدیگر فامیل هستند اما یک غریبه ای هم به نام شیطان در بین انسان ها است که در کنار هریک از ما یکی از فرزندان شیطان قرار دارد که نه گرسنه می شود و نه تشنه می شود و بدون این که خسته شود شبانه روز تلاش می کند تا همه را گمراه کند، مگر افرادی که توان گمراه کردن آنها را نداشته باشد.

 

قرآن شفای دردهای بی درمان است

حجت الاسلام پناهنده در ادامه با اشاره به دلایل مشکلات اقتصادی در جامعه یاد آور شد: خداوند می فرماید: ما قرآن را برای شما فرستادیم تا قرآن شفای دردهای بی درمان شما و شفا برای بیماران و رحمت باشد.

 

وی با بیان این که اگر ما در خط کلام نورانی خدا گام برداریم تمام مشکلات ما حل خواهد شد، گفت: شرط موفقیت گام برداشتن در مسیری است که برای ما تعیین شده است.

 

وی افزود: آیه 60 سوره انفال خدا به ما دستور می دهد تا نیروهای خود را بسیج کنید و سازماندهی کرده و تجهیزات نظامی خود را آماده و خود را مسلح و آماده کنیم تا دشمنان خدا را بترسانید و این در حالی است که نمی گوید به جنگ به آنها بروید بلکه می گوید دشمن را بترسانید تا هوس تعرض نداشته باشد و این آموزشی است که خدا به ما داده است.

 

حجت الاسلام پناهنده گفت: امروز دشمنان اسلام و نظام اسلامی ایران مقهور قدرت ایران اسلامی هستند و از ملت ایران و مساجد و نمازها و ولایت امیرمومنان که در قلوب ملت ایران است در هراس هستند.

 

به گفته وی، اسلام عربستانی و اسلام کویتی و اسلام شیح نشین های خلیج فارس برای آمریکا و استکبار جهانی تهدیدی نیستند و تنها اسلامی که به دشمنان اسلام و آمریکا و استکبار جهانی باج نمی دهد شیعیان امیرمومنان(ع) هستند.

 

وی افزود: شیعه امیرمومنان(ع) با تأسی از هیهات منا الذله امام حسین(ع) که می گوید کشته می شوم اما سر تعظیم مقابل دشمنان اسلام فرود نمی آورم، در حالی که اسلام کویتی برای رفت و آمد کشتی خود در خلیج پرچم آمریکا را بالای آن نصب می کند و در مقابل آمریکا سر تعظیم فرود می آورد.

 

چرا به آیات اقتصادی قرآن عمل نکرده ایم جای بحث دارد

این استاد حوزه در ادامه با اشاره به این که گناه انسان را ذلیل و منطق و استعداد را از او می گیرد گفت: ملت ایران با عمل به قرآن سبب شده تا خواب را از چشمان آمریکا و اسرائیل جهانی گرفته شود.

 

به گفته وی، بیش از 6 هزار و 600 آیه در قرآن است که اگر به همه آیات قرآن عمل کنیم ما را به عرش خواهد رسانید اما چرا به آیات اقتصادی قرآن عمل نکرده ایم جای بحث دارد.

 

وی با بیان این هکه همه مشکلات ما از بی توجهی به قرآن و عمل نکردن به دستورات قرآن است گفت: قرآن نسبت به احسان به والدین خیلی سفارش کرده است اما به دلیل بی توجهی به این مهم، زندگی آرام و نشاط از ما گرفته شده است.

 

حجت الاسلام پناهنده با بیان این که زندگی آرام و با نشاط به واسطه رضایت پدر و مادر است ابراز کرد: یکی از عوامل فقر عدم رضایت والدین از فرزندان و دومین عامل فقر بی توجهی به صله رحم است.

 

وی افزود: عدم تحمل یکدیگر نتیجه زندگی مجازی است و با ارسال یک پیام کوتاه که طی چند ثانیه صدها کیلومتر دورتر دریاف می شود تصور می کنیم انسان ها هم مجازی هستند در حالی که انسان دارای احساسات و درک است./1307/202/ب1

ارسال نظرات