۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۳۲۳۱۲۹
از ابتدای امسال صورت گرفت؛

ثبت 22 وقف جدید در سیستان و بلوچستان

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان وبلوچستان گفت: طی ایام تعطیلات نوروزی 22 مورد وقف جدید به ارزش بیش از 5 میلیارد ریال در سطح استان سیستان و بلوچستان به ثبت رسیده است.
تديني

حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: این موقوفات با نیات مختلف از جمله برگزاری مراسم مذهبی، فعالیت‌های قرآنی، امور آموزشی و نیز ارائه خدمات فرهنگی وقف شده است.


وی با بیان اینکه موقوفات جدید شامل زمین‌های مسکونی، کشاورزی و نخلستان می‌شود، افزود: وقفیاتی که در اداره اوقاف زاهدان به ثبت رسیده است شامل 5 مورد وقف در شهرستان زاهدان، یک مورد در سراوان، یک مورد در خاش، یک مورد در میرجاوه و یک مورد نیز در نیکشهر است.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ادامه داد: در اداره اوقاف ایرانشهر 6 فقره وقف جدید از شهرستان‌های ایرانشهر، دلگان، سرباز و چابهار به ثبت رسیده و شهرستان زابل نیز 7 مورد وقف جدید را به خود اختصاص داده است.


وی اظهار کرد: افزایش موقوفات و همچنین تنوع نیات واقفان مرهون اجرای برنامه‌های فرهنگی در مناسبت‌های مختلف از جمله برگزاری طرح آرامش بهاری در ایام نوروز، استقبال و اعتماد مردم و همچنین همکاری مسؤولین و رسانه است.


حجت الاسلام تدینی بیان کرد: پراکندگی موقوفات در سنوات گذشته بیشتر در شهرهای شمالی استان بوده اما طی سال گذشته و امسال، موقوفات منطقه مرکزی استان نیز رشد چشمگیری داشته که این امر نشان می‌دهد فرهنگ وقف در نقاط مختلف استان نهادینه شده است./831/303/ب1

ارسال نظرات