۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۳۲۳۱۴۱
امام جمعه نهاوند:

باید با نگاه به داخل در پی مشکلات کشور بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نهاوند گفت: مجلس و دولت باید با نگاه به داخل و استفاده از نخبگان داخلی در پی رفع مشکلات باشند چرا که همه ارتباطات با کشورهای خارجی با یک قطعنامه از بین می رود و کسی که در این میان ضرر می بیند مردم هستند.
اقتصاد مقاومتي

حجت الاسلام عباس علی مغیثی نیا امام جمعه نهاوند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به اهمیت توجه نمایندگان مجلس دهم به معیشت مردم، اظهار داشت: نمایندگان باید مسائل اقتصادی و معیشت مردم را در اولویت کارهای خود قرار دهند.

 

وی افزود: وحدت و انسجام در کنار ولایت مداری دو اصل مهم در وظایف نمایندگان است و آنها باید در مجلس تمام توان خود را در مردم داری و رفع مشکلات مردم متمرکز کنند.

 

امام جمعه نهاوند رکود و تورم را دو مشکل اساسی کشور در عرصه اقتصاد توصیف کرد و گفت: نمایندگان باید برای رفع مشکلات مردم شب و روز تلاش کنند و خود را در ساعات اداری محدود نکنند.

 

وی به هشدار رهبر انقلاب درباره عدم توجه به خارج از مرزها اشاره کرد و ابراز داشت: بعد از برجام برخی بر روی سرمایه گذاری کشورهای خارجی در داخل بسیار مانور می دهند و این در حالی است که آبی از آنها برای ملت ایران گرم نمی شود.

 

حجت الاسلام مغیثی نیا یادآور شد: مجلس و دولت باید با نگاه به داخل و استفاده از نخبگان داخلی در پی رفع مشکلات باشند چرا که همه ارتباطات با کشورهای خارجی با یک قطعنامه از بین می رود و کسی در این میان ضرر می بیند مردم هستند.

 

وی به اهمیت اقتصاد درون زا برای رفع معضلات اقتصادی اشاره کرد و افزود: اگر اقتصاد بر پایه توان داخلی و ابتکارات بومی پایه ریزی شده باشد و اگر اقتصاد درون زا باشد با هر بادی از ناحیه استکبار و غرب به خود نمی لرزد.

 

امام جمعه نهاوند اقتصاد مبتنی بر خارج از مرزها را امری خطرناک و ناکارآمد توصیف کرد و گفت: همه تأکید رهبر معظم انقلاب این است که اقتصاد درون زا باشد تا کشور را بتواند در آینده از خطرها و فتنه های اقتصادی حفظ کند.

 

وی با اشاره به آیه «فاستوی علی سوقه» تصریح کرد: خداوند در قرآن می فرماید که کشور باید بر بازار خود استوار باشد و تکیه بر بازار خارجی به غیر وابستگی چیزی ندارد./979/302/ب1

ارسال نظرات