۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۳۲۳۱۴۴
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه شهید بهشتی:

حوزویان باید مواضع انقلابی و ضد استکباری داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام پورذهبی با بیان این که حوزویان باید مواضع انقلابی و ضد استکباری داشته باشند و در تحولات نظر دهند، گفت: مقام معظم رهبری بارها نسبت به این مسأله تذکر داده اند، اگر به آن بی توجهی شود سرمایه های فکری انقلابی از دست خواهند رفت و خسارت بزرگی به انقلاب اسلامی و نظام وارد می شود.
حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبي

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید بهشتی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، در رابطه با تذکرات مقام معظم رهبری مبنی بر انقلابی ماندن حوزه علمیه، گفت: مقام معظم رهبری این هشدار را بارها داده اند، در سال 91 در دیدار با حوزویان بجنورد خطر سکولاریسم در حوزه را گوشزد کردند.

 

وی ادامه داد: کسانی که مؤمن و متدین هستند و خوب درس می خوانند ولی به مفاهیم انقلابی توجهی ندارند و کارهایی که هزینه انفلابی داشته باشد انجام نمی دهند در واقع گرایش به سمت سکولاریسم دارند، متأسفانه حوزویان ما فقط مشغول تدریس و تدرس و جذب مکان‌های علمی شده اند و اولویت هایشان مسائل پژوهشی و تحقیقاتی شده است و در برابر اتفاقات عکس العمل لازم را نشان نمی دهند.

 

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه شهید بهشتی افزود: در گوشه و اطراف دنیا و در داخل کشور اتفاقات و حوادثی می افتد که توقعی که از حوزویان می رود این است که نسبت به این مسائل عکس العمل ها و تحرکات لازم را داشته باشند و بی تفاوت از کنار آن عبور نکنند، در حال حاضر حرکت های انقلابی و شور انقلابی را بیشتر در سطوح طلاب جوان می بینیم.

 

حجت الاسلام پورذهبی اظهار داشت: ممکن است در آینده براساس بی توجهی، عافیت‌طلبی و توجه به مسائل دنیوی و یا انتقاد از مواضع انقلابی شور و حرکت انقلابی در برخی حوزویان کمرنگ شود، مقام معظم رهبری راجع به آمریکا و اسرائیل بارها صحبت کردند و مواضع ضد استکباری دارند، توقع می رود که حوزه های علمیه هم این مسئله را دنبال کنند.

 

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری این تذکر را بارها داده بودند ولی این بار در جمع طلاب حوزه علمیه قم از آن جهت که حوزه علمیه قم دستگاه کاملا انقلابی و مخالف با استکبار محسوب می شده است، تاکید بیشتری داشتند، اگر نسبت به این مسئله بی توجهی شود سرمایه های فکری انقلابی از دست خواهند رفت و خسارت بزرگی به انقلاب اسلامی و نظام وارد می شود.

 

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه شهید بهشتی در رابطه با مسأله تحول در حوزه‌های علمیه، گفت: مسأله تحول در حوزه های علمیه مربوط به مباحث علمی حوزه است، تحول وقتی است که ما مسیری را طی می کنیم و نیاز به جابه جایی دارد، حوزه های علمیه دروسی داشتند که نیاز به سر و سامان گرفتن داشت.

 

حجت الاسلام پورذهبی اظهار داشت: از اوایل انقلاب بحث‌های انقلابی را در میان حوزویان داشتیم و افراد زیادی از حوزه علمیه در زندان ها شکنجه شدند ولی مرور زمان این ذهنیت را ایجاد کرده که بار انقلاب روی دوش مقام معظم رهبری و عده ای خاص گذاشته شود و جوانان حوزه به طرح مسائل انقلابی نپردازند.

 

وی در پایان گفت: حوزویان باید مواضع انقلابی داشته باشند و در تحولات دخیل باشند و نظر دهند و اجازه ندهند همیشه فقط عده بخصوصی در موضوعات مختلف اظهار نظر کنند، مقام معظم رهبری بحث نفوذ را بارها مطرح کرده اند و حوزه علمیه باید این مسائل را رصد و به آن توجه کند./869/302/ب2

ارسال نظرات