۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۳۲۳۱۷۱
رییس هیأت بازرسی انتخابات آذربایجان‌ شرقی مطرح کرد؛

برخورد جدی با هرگونه تخلف احتمالی در دور دوم انتخابات مجلس

خبرگزاری رسا ـ رییس هیأت بازرسی انتخابات آذربایجان‌ شرقی از برخورد قانونی این هیأت با کاندیداهای متخلف در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.
علي نواداد، رييس هيات بازرسي انتخابات استان آذربايجان‌شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی نواداد، رییس هیأت بازرسی انتخابات آذربایجان‌ شرقی امروز در جلسه ستاد انتخابات استان، با اشاره به تحرکات تبلیغاتی تعدادی از نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در تبریز و سایر حوزه‌های انتخابیه ادامه داد: تمامی رفتارها و فعالیت‌های نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی، رصد شده و در برخی مواقع به عنوان تخلف به وزارت کشور گزارش می شود.


وی از فرمانداران حوزه‌های انتخابیه‌ای که مرحله دوم انتخابات را برگزار خواهند کرد، خواست تا تمامی فعالیت‌های کاندیداها را رصد کرده و گزارش‌های لازم را اعلام کنند.


رییس هیأت بازرسی انتخابات آذربایجان‌شرقی ادامه داد: فعالیت‌هایی که طبق قانون انتخابات، در مرحله اول، به عنوان خط قرمز و تخلف انتخاباتی ذکر شده بود در مرحله دوم نیز تخلف انتخاباتی خواهد بود.


همچنین دبیر ستاد انتخابات استان آذربایجان‌ شرقی گفت: صحت برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در تمامی حوزه‌های انتخابیه استان از سوی شورای نگهبان تأیید و اعتبارنامه 10 نماینده راه یافته به مجلس از استان در مرحله اول نیز صادر شده است.


رضا استادرحیمی با بیان این که مرحله دوم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، دهم اردیبهشت ماه سال‌جاری برگزار می‌شود، افزود: برنامه ریزی‌های خوبی  برای برگزاری هرچه باشکوه تر انتخابات پیش بینی کرده ایم.


وی با بیان این‌که شش حوزه انتخابیه و 11 شهرستان استان، درگیر اجرای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند، افزود: بعد از برگزاری مرحله دوم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شش حوزه انتخاببه استان، 9 نفر دیگر به مجلس شورای اسلامی راه خواهند یافت که از این تعداد، چهار نفر مربوط به حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر است.


دبیر ستاد انتخابات استان، تعداد شعبات اخذ رای در دور دوم انتخابات را یک هزار و 855 شعبه اعلام و اظهار کرد: از این تعداد، یک هزار و 66 شعبه، ثابت و 255 شعبه، سیار هستند. تعداد دو میلیون و 55 هزار برگ رای را از وزارت کشور برای دور دوم انتخابات، درخواست کرده ایم.


وی با بیان این که شورای نگهبان، صحت برگزاری انتخابات در تمامی حوزه‌های انتخابیه استان را تایید کرده است افزود: خوشبختانه مرحله اول دهمین دوره انتخابات در تمامی حوزه‌های انتخابیه استان بدون مشکل امنیتی و هرگونه مشکل خاص دیگر برگزار شد و برای مرحله دوم نیز آمادگی لازم برای برگزاری هرچه بهتر و باشکوه تر انتخابات داریم.


استاد رحیمی میزان مشارکت مردم استان در مرحله اول انتخابات را 62 درصد اعلام و ابراز کرد: میزان مشارکت مردم تبریز نیز در این دوره از انتخابات، 50.6 درصد بود و همه باید تلاش کنیم که میزان مشارکت مردم برای مرحله دوم، نه تنها کاهش نیابد بلکه با تلاش رسانه ها، این میزان را افزایش دهیم./935/202/ب1

ارسال نظرات