۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۳۲۳۱۷۸

دیدار اعضای هیات رییسه مجمع نمایندگان طلاب با آیت الله نوری همدانی

خبرگزاری رسا ـ رییس و اعضای هیات رییسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با حضرت آیت الله نوری همدانی دیدار و گفت وگو کردند. این دیدار به منظور پیگیری برای اجرایی کردن مطالبات رهبر معظم انقلاب صورت گرفت.
ديدار اعضاي هيات رييسه مجمع نمايندگان طلاب با آيت الله نوري همداني ديدار اعضاي هيات رييسه مجمع نمايندگان طلاب با آيت الله نوري همداني ديدار اعضاي هيات رييسه مجمع نمايندگان طلاب با آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رییس و اعضای هیات رییسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه‌ علمیه قم ظهر امروز با حضور در بیت حضرت آیت الله نوری همدانی با این مرجع تقلید دیدار و گفت وگو کردند.

 

بر اساس گزارش رسا، حجت‌الاسلام سید علی اکبر حسینی نژاد، رییس مجمع نمایندگان در ابتدای این دیدار گزارش عملکرد و فعالیت های این مرکز حوزوی را تشریح کرد.

 

وی با اشاره به دیدار بسیار مهم اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با رهبر معظم انقلاب که در آخرین روزهای سال 94 صورت گرفت، فرمایشات ایشان را منشور و چراغ راه حوزه های علمیه ارزیابی کرد.

حجت‌الاسلام حسینی نژاد مخاطب فرمایاشت رهبر معظم انقلاب را عموم حوزویان دانست و تصریح کرد: همه نهادها و مراکز حوزوی باید کمک کنند تا مطالبات رهبر معظم انقلاب در حوزه اجرایی و روز به روز فرهنگ و تفکر انقلابی در حوزه های علمیه تقویت شود.

 

وی بیان داشت: مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم آمادگی کامل خود را برای پیگیری و اجرای فرامین و مطالبات رهبر معظم انقلاب و تقویت روحیه و تفکر انقلابی در حوزه های علمیه اعلام می کند.

حجت الاسلام حسینی نژاد در ادامه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم را بازوی توانمندی برای جامعه مدرسین و شورای عالی و دیگر مراکز و نهادهای حوزوی دانست.

 

وی افزود: مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه در سال 68 تاسیس شد و در هفت دوره 80 طرح را در ساحت های گوناگون حوزه بررسی، تدوین و به مراجع و تصمیم گیران حوزه ارائه کرده که بسیاری از آنها نیز به مرحله اجرا رسیده است.

 

رییس مجمع نمایندگان از اجرایی شدن هفتاد درصد طرح های ارائه شده از سوی این مجمع خبر داد و گفت: در دوره جدید 202 نماینده عضو مجمع هستند و رویکرد انقلابی در مجمع موج می زند؛ پنجاه درصد اعضای مجمع نمایندگان از ایثارگران و جانبازان دوران دفاع مقدس هستند.

 

وی منشور روحانیت حضرت امام(ره) و فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مقاطع مختلف را به نوعی قانون اساسی روحانیت و حوزه های علمیه ارزیابی کرد و گفت: مجمع نمایندگان در مقاطع و برهه های حساس به صراحت در دفاع از انقلاب اعلان موضع کرده است.

 

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم یادآورشد: هیات رییسه مجمع نمایندگان با اتخاذ تدابیری، ارتباط بسیار گسترده و وسیعی را با سطوح مختلف حوزه برقرار کرده و دیدار با مراجع عظام تقلید نیز در همین راستا صورت می گیرد.

 

وی بیان کرد: در دوره اخیر نمایندگان مجمع طلاب 1300نشست با طلاب داشته اند، همچنین در 38 نشست عمومی طرح هایی ارائه و مسائل حوزه مورد بررسی قرار گرفته است.


حجت الاسلام حسینی نژاد از عضویت رسمی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در شورای طرح و برنامه ریزی حوزه خبر داد.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود از مواضع روشنگرانه، بصیرانه و صریح حضرت آیت الله نوری همدانی در دفاع از انقلاب، حضرت امام و رهبر معظم انقلاب تجلیل و این مواضع را مایه افتخار حوزه های علمیه ارزیابی کرد.

 

گفتنی است، حضرت آیت الله نوری همدانی نیز در این دیدار نظام اسلامی را مولود حوزه های علمیه دانست و با تاکید بر انقلابی ماندن حوزه، تصریح کرد: حوزه علت محدثه انقلاب است و علت محدثه باید علت مبقیه نیز باقی بماند.

 

برای دسترسی به مشروح اظهارات حضرت آیت الله نوری همدانی اینجا کلیک کنید. /924/پ202/ج
 

ارسال نظرات