۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۳۲۳۲۲۷
امام جمعه شهر آبگرم:

بدنه دولت نظریه های پوسیده اقتصاد غرب را الگوی خود قرار داده‌اند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهر آبگرم گفت: بدنه دولت از نظر فکری، اقتصاد مقاومتی را قبول ندارند و این افراد نظریه های پوسیده اقتصاد غرب را الگوی خود قرار داده‌اند.
حجت الاسلام علي صالحي

حجت‌الاسلام علی صالحی، امام جمعه شهر آبگرم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به شعار سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت: چندین سال متوالی است که رهبر معظم انقلاب بر مقوله اقتصاد مقاومتی تاکید می کنند چراکه در حال حاضر جهان درگیر جنگ اقتصادی است.

 

وی اظهار کرد: دنیای غرب از زمان شکل گیری جنبش وال استریت دچار بحران اقتصادی شدیدی شده است و برای تامین منابع خود داعش را راه اندازی کرد تا با خرید و فروش سلاح از رکود اقتصادی خارج شود.

 

امام جمعه شهر آبگرم تاکید کرد: غربی ها در ادامه تلاش کردند تا با انواع روش ها بحران اقتصادی را در ایران رواج دهند و در همین راستا رهبر انقلاب تاکید ویژه‌ای به تحقق اقتصاد مقاومتی دارند.

 

حجت‌الاسلام صالحی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی ریشه قرآنی دارد، خاطرنشان کرد: بر اساس آموزه های دینی و به ویژه آیات نورانی قرآن مجید جامعه اسلامی باید از درون قوی و قدرتمند شده و بهره‌مندی از ظرفیت‌های داخلی را در دستور کار قرار دهد.

 

وی با بیان اینکه کشور ایران بدون اقتصاد مقاومتی رشد نخواهد و مشکلاتش حل نخواهد شد، گفت: به دلیل اینکه در سال های گذشته اقدام جدی و مشهودی در حوزه اقتصاد مقاومتی صورت نگرفته است رهبر انقلاب در شعار امسال تاکید ویژه ای به اقدام موثر و عمل در این حوزه داشتند.

 

امام جمعه شهر آبگرم با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: کارشناسان و اقتصاددانان نیز مقوله اقتصاد مقاومتی را قبول دارند و این برنامه توسط فکر و عقل جمعی تنظیم شده است.

 

ایران یکی کشورهای پرمصرف جهان است

این مسؤول تصریح کرد: بدنه دولت از نظر فکری اقتصاد مقاومتی را قبول ندارند و این افراد نظریه های پوسیده اقتصاد غرب را الگوی خود قرار داده‌اند و به همین دلیل است که تاکنون اقدام چندانی در حوزه اقتصاد مقاومتی صورت نگرفته است.

 

حجت‌الاسلام صالحی افزود: یکی از مبانی اقتصاد مقاومتی تکیه بر اصل صرفه جویی بوده که متاسفانه کشور ایران یکی کشورهای پرمصرف جهان است؛ باید مدیریت جدی بر هزینه های زندگی داشته باشیم و از اسراف و تجمل‌گرایی بپرهیزیم.

 

وی با بیان اینکه مقوله اقتصاد مقاومتی به اندازه کافی تبیین شده است، اظهار کرد: این حوزه بیشتر از هر چیز دیگری نیازمند اقدام و عمل است که باید با یک مدیریت درست و مستحکم پیگیری شود.

 

امام جمعه شهر آبگرم با اشاره به نقش روحانیون و حوزه علمیه در مورد اقتصاد مقاومتی گفت: روحانیون با حضور در مساجد می توانند نقش تایرگذاری در فرهنگ سازی این مقوله در جامعه داشته باشند و حوزه های علمیه با برگزاری کلاس‌های آموزشی می توانند راهکاری تحقق اقتصاد مقاومتی را ارائه دهند./955/302/ب3

ارسال نظرات