۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۳۲۳۲۳۰
آیت الله صفایی بوشهری:

ساده اندیشی سیاسی است که بگوییم با برجام فضا را برای ما باز می کنند/ تاکنون هیچ تحریمی از سوی آمریکا برداشته نشده است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله صفایی بوشهری گفت: آمریکا و جهان استکبار ایران را رها نمی کنند و این ساده اندیشی سیاسی و بلکه سفاهت سیاسی است که بگوییم با برجام فضا را برای ما باز می کنند و اقتصاد متحول می شود.
صفايي بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر بعدازظهر امروز در دیدار فرماندهان منطقه دوم نیروی دریایی سپاه مستقر در استان بوشهر ضمن تشکر از تلاش ها و کوشش های موفقیت آمیز منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در سال گذشته و با اشاره به دستگیری تفنگداران آمریکایی در خلیج فارس، گفت: سال گذشته برای ایران اسلامی، سپاه، منطقه دوم نیروی دریایی سپاه و استان بوشهر سال افتخار بود و با آن هوشمندی و مهارت و آمادگی لازم توانستید در یکی از حساس ترین برهه‌های تاریخ سیاسی ایران با عنایت خدا، کاری کنید که تمامی توطئه های دشمن در هم بشکند. 

 

آیت الله صفایی بوشهری افزود: عمق این شکوه و عنایت خدا و حماسه ای که شما آفریدید و اساساً تاریخ سیاسی ایران را در آن برهه متحول کردید هنوز کشف نشده و اینکه مقام معظم رهبری فوق العاده خوشحال شدند به همین خاطر بود.

 

آمریکا بعد از برجام به دنبال خلع سلاح سیاسی ایران بود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه آمریکا بیش از 36 سال از ابتدای انقلاب تاکنون تلاش کرد که ما را در چنین برهه ای از زمان دچار تضعیف، تخفیف و انزوا و در تنگنای سیاسی قرار دهد، تصریح کرد: آمریکا و کشورهای اقماری آن بعد از برجام کوشیدند که ایران را خلع سلاح سیاسی کنند و در شرایط بسیار بد اقتصادی قرار دهند که برای برون رفت، چاره ای جز پذیرش و تسلیم در برابر آمریکا و انگلیس و کشورهای اروپایی نداشته باشد.

 

وی ادامه داد: آنها می کوشیدند که بعد از برجام، ایران را در جغرافیای جهان اسلام به مرز آخرین و ضعیف ترین کشور برسانند و این کار را با برنامه ریزی هایی که داشتند و متأسفانه ضعف هایی که در درون در برخی مشاهد کردیم به شدت دنبال کردند به طوری که کشوری مانند جیبوتی و عربستان و حتی سودان شمالی برای ایران خط و نشان می کشیدند.

 

منطقه دوم نیروی دریایی سپاه نشان از اقتدار دریایی سپاه است

آیت الله صفایی بوشهری اظهار داشت: با این همه فشار از سوی جهان استکبار، اما یک باره شما عزیزان عظمتی آفریدید که گذشته از اینکه، تضعیف تدریجی که آمریکا در نظر داشت حاصل نشد بلکه اقتداری بر اقتدار ایران حاصل و نه تنها در تاریخ ایران بلکه در تاریخ جهان ماندگار شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در ادامه تأکید کرد: منطقه دوم نیروی دریایی سپاه نشان از اقتدار دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

 

وی با بیان اینکه بخش مهمی از فرازهای شکوه استان بوشهر و ایران، همین عملیات بزرگی است که شما آفریدید، اظهار داشت: ایران اسلامی و استان ولایتمدار بوشهر به وجود مبارک شما افتخار می کند و هیچگاه این عظمت را فراموش نخواهد کرد و از کتاب تاریخ خود حذف نخواهد کرد.

 

تاکنون هیچ تحریمی از سوی آمریکا برداشته نشده است

آیت الله صفایی بوشهری ادامه داد: این اقتدار به خاطر ایمان، توکل، مهارت در منابع انسانی، استفاده بهینه از تجهیزات، آشنایی کافی و کامل از منطقه دریایی و آن شجاعت ولایتمدارانه‌ای است که شما عزیزان داشتید و همه اینها کار خدا بود.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به موضع گیری های اخیر آمریکا و کشورهای اروپایی در رابطه موشک های بالستیک ایران و نامه اعتراضی آنها به دبیر شورای امنیت سازمان ملل و درخواست بازگشت تحریم ها از سوی آنها، گفت: تاکنون در این مدت هیچ تحریمی از سوی آمریکا برداشته نشده که بخواهد برگردد و حتی بر کشورهای دیگر نیز فشار می آورد که با ایران همکاری نکنند و این ماهیت واقعی آمریکا است.

 

هدف آمریکا تسلیم شدن ایران در برابر آنهاست

وی با بیان اینکه آمریکا در یک صورت ایران را رها می کند که تسلیم باشد، افزود: جوهره انقلاب اسلامی ایران، نفی جهان استکبار و مخالفت با ظلم است، در صورتی که آمریکا و کشورهای هم پیمان با آن، ظالم هستند و بدون ظلم نمی توانند حیات داشته باشد.

 

ساده اندیشی سیاسی است که بگوییم با برجام فضا را برای ما باز می کنند

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه کشور ایران یک کشور مستقل و مخالف ظلم و خواهان بیداری جهانی و اسلامی است، تصریح کرد: آمریکا و جهان استکبار ایران را رها نمی کنند و این ساده اندیشی سیاسی و بلکه سفاهت سیاسی است که بگوییم با برجام فضا را برای ما باز می کنند و اقتصاد متحول می شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر اظهار داشت: به آمریکا نمی شود اعتماد کرد و اگر هم از طریق برجام برخی از تحریم ها را برداشتند، به بهانه دیگر همان تحریم ها یا مشابه آن را دوباره اعمال می کنند و تنها کاری که ما در این  زمینه انجام دادیم فقط دادن امتیاز بود.

 

 وی بیان داشت: هدف آنها تضعیف و نابودی سپاه پاسداران و نیروهای مسلح، ایجاد فتنه سیاسی در کشور، نابودی توسعه علم و فناوری، از بین بردن فرهنگ دینی و ملی در ایران و تسلیم شدن در برابر آمریکا است.

 

نباید کوچکترین توقفی در تولید و خودکفایی صنایع نظامی داشته باشیم

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه در صحنه بین المللی در عرصه های مختلف باید با اقتدار حضور پیدا کنیم، تأکید کرد: نباید کوچک ترین توقفی در تولید و خودکفایی صنایع نظامی داشته باشیم و این کلام خداوند در قرآن کریم است.

 

تنها راه پیشرفت در عرصه اقتصاد، اقتصاد مقاومتی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه در عرصه اقتصاد تنها راه پیشرفت، اقتصاد مقاومتی است، عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی مدیریت دانش بنیان اقتصاد متکی به منابع سرزمینی و انسانی داخلی، بدون نیاز به کالاهای استراتژیک خارجی با نگاه برونی که بر اقتصاد بین الملل تسلط پیدا کنیم و این نگاه مقام معظم رهبری است.

 

اقتصاد ما نباید متأثر از اقتصاد جهان باشد

وی در پایان با بیان اینکه کشور ایران در عرصه اقتصاد کشور مقتدری است، افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصاد ما نباید متأثر از اقتصاد جهان باشیم بلکه اقتصاد جهان متأثر از اقتصاد ما باشد./833/203/ب1

ارسال نظرات