۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۳۲۳۲۴۶
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان:

فعالیت های مبلغان دینی باید بر اساس نیازهای جامعه باشد

خبرگزاری رسا ـ سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان گفت: لازمه موفقیت مبلغان در امر تبلیغ آشنایی با نیازهای منطقه تبلیغی و فعالیت بر اساس آن است.
کاروند

به گزارش خبرگزاری رسا، علی کاروند گفت: اسلام با خصلت جاودانگی رسالتش، همگانی بودن دعوت و تبلیغ را طلب می‌کند، زیرا معارف و تعالیم زنده و والای این آیین جاودان اگر نشر و ابلاغ نشود و درست تفسیر بیان نگردد،نه تنها مکتب و دین مهجور گشته و انسان بعنوان یک مکلف باید پاسخگوی آن در پیشگاه خدا باشد،بلکه بر بشریت هم ستم شده است که انسانهای مستعد رشد و شکوفایی، گرفتار جهل و اسیر زنجیرهای استکبار و رهسپار راه شقاوت گردیده اند.

 

وی افزود: پیامبر اسلام(ص) همانند دیگر پیامبران الهی با درک اهمیت و ضرورت تبلیغ در اسلام بنیانگذار تبلیغ و هدایت کننده آن بودند. پیامبر مکرم اسلام تمام زندگی بابرکت خویش را صرف تبلیغ مکتب رهایی‌بخش اسلام کردند به طوری‌که نه تنها کلام ایشان بلکه تمامی حرکات و سکنات ایشان هم دارای پیام‌های تبلیغی بود.

 

حجت‌الاسلام کاروند اضافه کرد:هماهنگی در بخش اعزام مبلغ امری بسیار لازم و ضروری است چرا که اگر برنامه های تبلیغی پیامبران خدا را در طول تاریخ سرمشق خود قرار دهیم، می بینیم که آنان در فعالیتشان هماهنگ بوده اند و کوچکترین ناهماهنگی در بین آنان دیده نمی شود و این خود نشان وحدت فکری و نشانه گر هماهنگ بودن در برنامه ها و یگانه بودن منبع اعزام است.

 

بنابر این لازم است قبل از اعزام هر مبلغ به منطقه تبلیغی ابتدا نیاز های منطقه کاملا برسی و مبلغ مناسب با نیاز هر منطقه اعزام گردد.

 

وی در پایان گفت: هم چنین مبلغان، اگر بخواهند در اهداف مقدس تبلیغ موفق باشند، باید ابتدا نیازهای منطقه تبلیغی خود را تهیه و بر اساس آن فعالیت کنند و از طرفی مسؤولان مربوطه در امور تبلیغ و هم خود مبلغان وظیفه دارند در تمام برنامه ریزی و اجرای برنامه ها هماهنگی های لازم را داشته باشند./1325/د103/ی

 

منبع: روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات