۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۳۲۳۲۵۰

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی

خبرگزاری رسا ـ فعالیت ۶۲۱ مبلغ مذهبی در مدارس مشهد مقدس، جنبه مردمی بودن اعتکاف باید حفظ شود، اعزام ۶۲۹ مبلغ و مبلغه در زمستان ۹۴ به نقاط مختلف استان یزد، بهره مندی ۵ هزار نفر از خدمات فرهنگی تبلیغی تفرجگاه ساحلی بندر ترکمن از اخبار کوتاه سازمان تبلیغات اسلامی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی بخشی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد مقدس اظهار داشت: با همکاری اداره تبلیغات اسلامی و اداره آموزش و پرورش شهرستان مشهد مقدس 621 نفر مبلّغ و مبلّغه مذهبی در مدارس و اماکن علمی و آموزشی نسبت به تبلیغ احکام اسلامی و مشاوره مذهبی فعالیت می‌کنند.

 

وی افزود: اقامه نماز جماعت در مدارس، برگزاری نشست‌های اعتقادی، پاسخ به شبهات و بیان مسائل و احکام از جمله فعالیت های این مبلغان به شمار می‌رود.

 

وی خاطرنشان کرد: تمامی روحانیان که در امر تبلیغ فعالیت دارند، باید در سامانه سجام ثبت نام کنند و پس از ثبت نام روحانیان و مبلغان خواهر در سامانه سجام، این سامانه به آنها کد تبلیغی موقت می دهد و سپس با فراخوان این افراد و برگزاری آزمون شفاهی و کتبی به کسانی که حد نصاب نمره قبولی را کسب کرده باشند، کد تبلیغی دائمی اعطا خواهد شد.

 

جنبه مردمی بودن اعتکاف باید حفظ شود

حجت‌الاسلام سید جعفر مرتضوی در نشست ستاد اعتکاف بر جنبه مردمی بودن اعتکاف تأکید کرد و گفت: باید کیفیت بخشی به برنامه های اعتکاف مورد توجه قرار گیرد.

 

وی اعزام مبلغین ویژه به مساجد برگزاری اعتکاف را یکی از راه های ارتقابخشی برنامه ها دانست و گفت: سعی می‌شود مبلغین شاخص برای سخنرانی در مراسم اعتکاف در شهرستان های نه گانه دعوت شوند.

 

مرتضوی تصریح کرد: سامانه جامع ثبت نام اعتکاف همچون دو سال قبل فعال و با فعالیت این سامانه تمام مشخصات معتکفین ثبت و به روز رسانی می‌شود.

 

گفتنی است مراسم اعتکاف از دوم تا چهارم اردیبهشت به مدت سه روز در مساجد استان برگزار می‌شود.

 

 اعزام 629 مبلغ و مبلغه در زمستان 94به نقاط مختلف استان یزد

حجت‌الاسلام حسین میرجلیلی کارشناس اعزام مبلغ اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: در سه ماهه چهارم سال گذشته 629 مبلغ و مبلفه در مناسبت های گوناگون به نقاط مختلف استان اعزام شده اند.

 

وی افزود: از مجموع مبلغین و مبلغات اعزامی در فصل زمستان 40 نفر غیر بومی و 589 نفر بومی بوده اند که با حضور در نقاط مختلف استان به فعالیت تبلیغی مبادرت داشته اند.

 

میرجلیلی تصریح کرد: همچنین 54 نفر از افراد اعزامی مبلغه و 575 نفر مبلغ بوده اند که در مناسبت های ملی و مذهبی به امر تبلیغ پرداخته اند.

 

وی اظهار داشت: عمده اعزام های صورت گرفته در فصل زمستان مربوط به هفته وحدت، ایام فاطمیه و دهه فجر انقلاب اسلامی بود.

 

کارشناس اعزام مبلغ اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: اقامه نماز جماعت، سخنرانی، پاسخگویی به سوالات شرعی، برگزاری گفتمان های دینی از جمله فعالیت های مبلغین و مبلغات اعزامی در این ایام بود.

 

 بهره مندی 5 هزار نفر از خدمات فرهنگی تبلیغی تفرجگاه ساحلی بندر ترکمن

حجت‌الاسلام جعفر کوهستانی در گفتگو با مدیر روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی بندرترکمن با اعلام این خبر افزود: به همت اداره تبلیغات اسلامی بندرترکمن در ایام نوروز سال 95 تعداد 5 هزار نفر از مسافرین نوروزی از خدمات فرهنگی تبلیغی تفرجگاه ساحلی بندرترکمن بهره مند شدند. 

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی بندرترکمن افزود: در راستای خدمات دهی فرهنگی و معنوی به مسافرین نوروزی و شهروندان بندرترکمن، این اداره با برنامه ریزی اقامه نمازجماعت واعزام مبلغ به تفرجگاه ساحلی بندرترکمن و کمپ نوروزی هلال احمر در ورودی شهرستان، بازمینه سازی مناسب در جهت ارتقاء برنامه های فرهنگی دینی شهرستان موجب بهره مندی بیش از 5هزار نفر از هموطنان سراسر کشور شد.

 

وی افزود: پخش اذان و پاسخ گویی به احکام و سوالات شرعی، توزیع پوسترو بروشورهای فرهنگی و دینی، اهداء مهر و کتاب های مذهبی و اجتماعی، تبلیغات و فضا سازی مناسبتی و... از جمله خدمات ارائه شده به مسافرین نوروزی در سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل در این شهرستان بوده است.

 

گفتنی است، ارائه خدمات فرهنگی تبلیغی به مسافرین نوروزی در بندرترکمن از یکم تا 14 فروردین سال 95 ادامه داشت./1325/604/ب2

 

منبع: سازمان تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات