۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶
کد خبر: ۳۲۳۲۵۷
امام جمعه برزک کاشان:

اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات کشور است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهر برزک با بیان این که برخی صرفا به آن طرف مرزها چشم دوخته اند که این امر نشان از خود باختگی آنها است، گفت: رهبر معظم انقلاب توسعه صوری را رد و بر پیشرفت و توسعه واقعی همراه با استقلال تأکید دارند.
حجت الاسلام محمد حسين حلاجي مفرد

حجت الاسلام محمدحسین حلاجی مفرد، امام جمعه شهر برزک کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات کشور و حفظ استقلال، اصول، ارزش ها و هویت انقلاب است، گفت: ایران اسلامی دشمنان بزرگی از مجموعه استکبار و دولت های غربی دارد.

 

وی با اشاره به نامگذاری سال جدید به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی رهبری، افزود: در این وضعیت خاص موجود که به دنبال حفظ استقلال هستیم، برخی به رفت و آمد با برخی کشورها دل خوش کرده اند.

 

حجت الاسلام حلاجی مفرد با اشاره به این که برخی فکر می کنند که دنیا دارای کدخدا است و اگر ایران اسلامی استقلال نداشته باشد، مهم نیست، گفت: آنها در عدم استقلال اقتصادی اشکالی نمی بینند.

 

امام جمعه شهر برزک با بیان این که برخی به دنبال توسعه کشور به هر قیمتی هستند، یادآور شد، رهبر معظم انقلاب توسعه صوری را رد و بر پیشرفت و توسعه واقعی همراه با استقلال تأکید کرد.

 

وی با اشاره به این که اقتصاد مقاومتی موجب حفظ استقلال و افزون بر آن حفظ ارزش ها و هویت انقلاب می شود، گفت: اقتصاد وابسته به نفت نشان داد که دشمن با توطئه ها موجب کاهش قیمت نفت و بروز مشکل در امور می شود.

 

به گفته وی، استکبار جهانی برخی از کشورها را تحت استعمار خود دارد و واقعیت ها در عرصه بین المللی موجب ضرورت جدی گرفتن اقتصاد مقاومتی می شود.

 

حجت الاسلام حلاجی مفرد با اشاره به این که برخی به دنبال اقتصاد مقاومتی و مدل های غربی در اقتصاد هستند، گفت: اقتصاد سرمایه داری اگر دارای نتایج مثبتی بود، حال باید آنها به عملکردشان افتخار کنند، اما شاهد مشکلات متعددی در آن کشورها هستیم.

 

برخی صرفا به آن طرف مرزها چشم دوخته اند که این امر نشان از خود باختگی است

امام جمعه شهر برزک با بیان این که باید دارای اقتصادی باشیم که در برابر همه لرزش ها و حملات مقاوم باشد، ابراز کرد: تمام دغدغه رهبری در این است که اگردر هر حوزه ای جدی باشید، خداوند متعال مشکلات را حل می کند.

 

وی با بیان این که ایران اسلامی در حوزه های مختلف اعم از هسته ای، نانو سلول های بنیادی و غیره پیشرفت های علمی را کسب کرده که خود می تواند حجتی برای ما باشد، گفت: برخی صرفا به آن طرف مرزها چشم دوخته اند که این امر نشان از خود باختگی است.

 

به گفته وی، در دوران طاغوت نگاه به بیرون بود و ایران چیزی از خود نداشت که برگشت به آن نقطه ضرر است، از این رو به فرموده رهبر معظم انقلاب، اقتصاد مقاومتی مایه عزت و اقتدار ایران است.

 

حجت الاسلام حلاجی مفرد با بیان این که بدون پیشرفت علمی، دنیا جایگاهی برای کشوری قایل نیست، گفت: جایگاه ایران به واسطه پیشرفت علمی و اقتدار نظامی است./1307/302/ب1

ارسال نظرات