۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۳۲۳۲۶۳
امام جمعه زابل:

تحقق اقتصاد مقاومتی مستلزم تغییر سبک زندگی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان زابل با اشاره به اهمیت تبلیغ و کار فرهنگی برای نهادینه شدن اقتصاد مقاومتی، گفت: اقتصاد مقاومتی تنها در صورتی محقق می‌شود که سبک زندگی ما اسلامی شود و از اسراف و تجمل‌گرایی دوری کنیم.
کيخا

حجت‌الاسلام علی‌اکبر کیخا، امام جمعه شهرستان زابل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: رهبر معظم انقلاب، امسال را سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری کردند و به معنای این است که اقتصاد مقاومتی را باید از حالت شعاری خارج کرده و با اجرای آن به معنای واقعی کلمه، اقتصاد خود را مقاوم سازیم.


امام جمعه زابل افزود: اگر اقتصاد ما مقاوم شود، دشمنان اسلام و انقلاب نمی‌توانند با تحریم و اعمال فشار، ما را تهدید کنند، بنابراین در درجه اول باید وابستگی خود به واردات را رفع کنیم.


وی اظهار کرد: اتکاء صرف به نفت، ضربات سنگینی به اقتصاد کشور ما وارد می‌کند؛ نباید فقط وابسته به صادرات و فروش نفت باشیم، بلکه باید تولیدات خود و صادرات در همه زمینه‌ها را افزایش دهیم تا تحت تأثیر تحریم‌ها قرار نگیریم.


حجت‌الاسلام کیخا ادامه داد: اگر کشوری اقتصاد آن بر پایه نفت باشد، آسیب‌پذیر خواهد بود و مشاهده می‌کنیم که با کاهش قیمت نفت اقتصاد آن کشور از پا خواهد افتاد؛ از این رو اقتصاد مقاومتی یعنی یک مقاومت ویژه در مقوله اقتصاد و رسیدن به اقتصادی که تکیه آن بر نفت کم شود.


وی بیان کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی ابتدا باید سبک زندگی ما اسلامی شود؛ سبک زندگی اسلامی یعنی دوری از اسراف و دوری از تجمل گرایی، در غیر اینصورت نمی‌توانیم یک مقاومت اقتصادی واقعی داشته باشیم.


امام جمعه زابل با بیان اینکه نباید بگذاریم افت و خیزهای اقتصاد جهانی به ما ضربه بزند، عنوان کرد: ما باید روی پای خودمان بایستیم، به نیروهای داخلی تکیه کنیم، مصرف‌کنندگان نیز از تولیدات داخلی استفاده کنند و تولید کنندگان هم کیفیت محصولات را افزایش دهند تا رضایت خریداران جلب شود./831/302/ب1

ارسال نظرات