۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۳۲۳۲۷۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

طلاب و حوزه‌های علمیه اقدام و عمل در زمینه اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه تلاش برای تحقق شعار سال رسالتی همگانی است، گفت: در این راستا باید طلاب و حوزه‌های علمیه نیز اقدام و عمل در رابطه با تحقق اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند.
حجت الاسلام يعقوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، صبح امروز در دیدار با طلاب و اساتید حوزه علمیه در بجنورد، با اشاره به رسالت خطیر طلاب و روحانیان، اظهار کرد: حوزه‌های علمیه در نظام مقدس جمهوری اسلامی جایگاه حساسی داشته و باید نقش خود را به درستی ایفا کنند.

 

وی با بیان اینکه یکی از رسالت‌های اصلی حوزه‌های علمیه کادرسازی است، خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) از افتخارات خویش را کادر سازی اعلام کرده و می‌فرماید: من خود تربیت‌یافته دست خدا هستم و علی (ع) تربیت‌شده دست من است که این موضوع نشان‌دهنده کادر و نیروی مؤفق دست‌پرورده اسلام است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: اینکه کسی بتواند انسان‌های موفقی را برای اداره جامعه و فضاسازی فرهنگی کشور دینی تربیت کند بسیار باارزش است چرا که توفیق این عمل در واقع لطف و هنری است که از سوی خداوند عنایت شده و انسان باید آن را به سرانجام برساند.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی ادامه داد: یکی از رسالت‌های اصلی حوزه علمیه ما در طول تاریخ این بوده که نیروی فعال تربیت کرده و وارد بدنه جامعه کردند تا به جامعه دینی خدمت کنند.

 

به گفته وی امروز نیز مسأله ما همین است که بتوانیم انسان‌هایی را تربیت کنیم که هر کدام بتوانند به جامعه‌ای خدمت کرده و جهانی را تربیت کنند چرا که دنیای امروز نیاز مبرمی به چنین نیروهای توانمند و آگاهی دارد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با تأکید بر اینکه باید اخلاق در حوزه‌های علمیه نقش بیشتری بگیرد، خاطرنشان کرد: در گذشته سیره بزرگان حوزه این بود که قبل از درس یک حدیث اخلاقی می‌خواندند تا طلبه‌ها در کنار علم‌آموزی، تهذیب هم داشته باشند و اخلاق در کنار تهذیب رشد کند.

 

این استاد اخلاق حوزه علمیه استان خراسان شمالی با بیان اینکه می‌بایست این رویه امروز نیز در حوزه‌های علمیه ما اجرایی شود، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در درس اخلاق خود هر روز یک نکته اخلاقی را مطرح می‌کنند.

 

وی اظهار کرد: باید مدیران مدارس علمیه ما کاری کنند در دوره‌ای که جامعه از لحاظ علمی در سطح بالایی قرار دارد، طلبه‌ها نیز از لحاظ علمی پیشرفت داشته و به ویژه در زمینه استدلالی و منطقی مجهزتر از سایر علم‌آموزان باشند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: خراسان شمالی بعد از سفر رهبر معظم انقلاب به این استان در مهرماه سال 91 از لحاظ معنوی پیشرفت قابل‌ ملاحظه‌ای داشته و ما باید با استفاده مناسب از این فرصت مغتنم، کار و فعالیت جهادی داشته باشیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخاب شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» برای سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: چون امسال سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل است ما نیز باید در همین راستا حرکت کرده و اقدام و عمل در زمینه اقتصاد مقاومتی را جدی بگیریم چرا که در آموزه‌های اسلامی نیز آمده است: «کَبُرَ مَقتاً عِند الله أنْ تقولوا ما لا تفعلون».

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه باید درباره اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل شود زیرا تاکنون حرف زیادی دراین‌باره گفته شده است، خاطرنشان کرد: «إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الَّذِینَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِهِ صَفًّا و عملتون» به همین دلیل برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید در شکل و حرکت جهادی بود.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی با تأکید بر اینکه تلاش برای تحقق شعار سال رسالتی همگانی است، افزود: در این راستا باید طلاب و حوزه‌های علمیه نیز اقدام و عمل در رابطه با تحقق اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند./9314/202/ب1

ارسال نظرات