۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۳۲۳۲۸۵
معاون نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان شمالی:

ثبت‌نام اعتکاف دانشجویی در خراسان شمالی آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خراسان شمالی از آغاز ثبت‌نام متقاضیان شرکت در آیین معنوی اعتکاف دانشجویی در استان خبر داد و گفت: دانشجویان استان تا بیست و چهارم فروردین‌ماه برای نام‌نویسی در آیین اعتکاف فرصت دارند.
حجت الاسلام عقيل فرزانه- معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه هاي خراسان شمالي

حجت‌الاسلام عقیل فرزانه، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری رسا در بجنورد،اظهار کرد: ثبت‌نام دانشجویان متقاضی شرکت در آیین معنوی اعتکاف رجبیه برای خواهران و برادران تمام دانشگاه‌های استان از دیروز، پانزدهم فروردین‌ماه آغاز شده و تا بیست و چهارم این ماه به مدت 10 روز ادامه خواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه آیین معنوی اعتکاف دانشجویی در استان هم‌زمان با ایام البیض؛ سیزدهم تا پانزدهم رجب، مصادف با دوم تا چهارم اردیبهشت‌ماه و هم‌زمان با میلاد با سعادت حضرت علی (ع) برگزار می‌شود، افزود: مراسم اعتکاف دانشجویی ویژه خواهران در مسجد دانشگاه علوم پزشکی و برای برادران در مسجد دانشگاه آزاد اسلامی استان برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام فرزانه با اشاره به اینکه احتمالاً استقبال خواهران دانشجو برای شرکت در آیین معنوی اعتکاف در این بازه زمانی از سال تحصیلی، بیشتر از سال گذشته خواهد بود، ادامه داد: دانشجویان خواهر برای شرکت در مراسم اعتکاف در مسجد دانشگاه علوم پزشکی با ظرفیت 300 نفر اسکان می‌یابند و اگر استقبال خواهران بیش از این تعداد بود مسجد دیگری نیز برای میزبانی از معتکفان در نظر گرفته می‌شود.

 

وی با یادآوری ظرفیت محدود شرکت در آیین اعتکاف دانشجویی، از دانشجویان علاقه‌مند خواست تا هر چه سریع‌تر نسبت به نام‌نویسی برای شرکت در آیین اعتکاف در مساجد دانشگاه‌های استان اقدام کنند.

 

به گفته حجت‌الاسلام فرزانه نام‌نویسی متقاضیان برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف دانشجویی به صورت اینترنتی و با مراجعه به آدرس nkh.nahad.ir و یا به صورت حضوری در دفتر نهاد رهبری استانی به نشانی بجنورد، خیابان سعدی، سعدی ٩ دانشگاه پیام نور خراسان شمالی طبقه سوم صورت می‌گیرد.

 

وی با بیان اینکه هزینه ثبت‌نام این مراسم معنوی برای هر دانشجو ٢00 هزار ریال است، افزود: مبلغ جمع‌آوری شده از معتکفان به همراه اعتبارات در نظر گرفته شده برای آیین معنوی اعتکاف، صرف ارائه خدمات تغذیه‌ای به دانشجویان در طول سه شبانه‌روز اعتکاف می‌شود.

 

حجت‌الاسلام فرزانه با اشاره به اینکه سال گذشته مراسم معنوی اعتکاف دانشجویی با شرکت افزون بر 300 نفر از دانشجویان استان برگزار شد، اضافه کرد: با توجه به بازه زمانی اعتکاف رجبیه در سال تحصیلی جاری، پیش‌بینی می‌شود امسال شمار دانشجویان معتکف در خراسان شمالی به نسبت پارسال افزایش چشمگیری داشته باشد.

 

وی اظهار کرد: در مراسم اعتکاف دانشجویی در استان خراسان شمالی برنامه‌های مختلفی از قبیل حضور روحانی، برنامه‌های قرآنی، گفتمان‌های دینی، حلقه‌های معرفت، مناجات سحری، تلاوت روزانه سوره یس، اعمال ام داوود و غیره پیش‌بینی شده است.

 

گفتنی است، طبق سنت هر ساله مراسم اعتکاف رجبیه دانشجویان و دانشگاهیان در روزهای ایام البیض؛ سیزدهم تا پانزدهم رجب، مصادف با دوم تا چهارم اردیبهشت‌ماه در مساجد دانشگاه‌های مختلف کشور برگزار می‌شود.

 

به گفته مسؤولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها امسال نزدیک به 200 مسجد از مساجد دانشگاه‌های کشور میزبان دانشجویان معتکف خواهند بود.

 

مراسم پرفیض اعتکاف که از برکات نظام اسلامی است فرصت خوبی را برای توسعه فرهنگ دینی و الهی در دانشگاه‌ها فراهم می‌کند تا مسؤولان امر بتوانند نشاط معنوی در دانشگاه‌ها را احیا کرده و زمینه مصونیت نسل جوان از آفت‌های موجود را فراهم کنند./9314/302/ب3

ارسال نظرات