۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۳۲۳۴۳۷

مهلت نام نویسی ورود به حوزه های علمیه لرستان تا 20 فروردین ادامه دارد

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش حوزه های علمیه لرستان با اشاره به آغاز نام نویسی ورود به مدارس علمیه لرستان همزمان با سراسر کشور، گفت: مهلت نام نویسی تا 20 فروردین ماه جاری ادامه دارد.
حوزه علميه

حجت الاسلام سیدمحمد باقر موسوی، معاون آموزش حوزه های علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: داوطلبان ورود به مدارس علمیه استان تا 20 فروردین می توانند نسبت به نام نویسی اقدام کنند.

 

وی با بیان این که متقاضیان ورود به حوزه های علمیه با مراجعه به سایت حوزه و واحد معاونت آموزش نام نویسی می کنند، افزود: متقاضیان باید به شرایط اعلام شده از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور در زمان نام نویسی توجه کنند.

 

حجت الاسلام موسوی شرایط پذیرش داوطلبان ورود به حوزه های علمیه را یکسان خواند و عنوان داشت: توجه به شرایط سنی و معدل ضروری است و توجه به این موارد موجب می شود داوطلبان با مشکل روبرو نشوند.

 

وی با بیان این که آزمون کتبی ورود به حوزه های علمیه لرستان 27 فروردین ماه جاری برگزار می شود، خاطرنشان کرد: این آزمون در دو حوزه امتحانی خرم آباد و بروجرد برپا می شود.

 

معاون آموزش حوزه های علمیه لرستان در ادامه تصریح کرد: با همکاری صورت گرفته با سپاه استان، این آزمون در حسینه ثارالله خرم آباد برگزار می شود.

 

وی با اشاره به شرکت و نام نویسی بیش از دوبرابر ظرفیت پذیرش طلبه مدارس علمیه لرستان در آزمون کتبی بیان داشت: در مراحل آزمون، مصاحبه و دوره اختبار و تثبیت با ریزش داوطلبان روبرو می شویم.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان این که در آزمون کتبی توانایی علمی داوطلبان سنجیده می شود، خاطرنشان کرد: طلابی که امتیاز کافی را کسب کنند برای شرکت در دوره اختبار و تثبیت و مصاحبه به مدارس معرفی می شوند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: در برگزاری دوره آموزشی یک ماهه اختبار و تثبیت اخلاق داوطلبان مورد توجه قرار می گیرد و داوطلبان با دروس ابتدایی و فضای مدارس علمیه آشنا می شوند.

 

معاون آموزش حوزه های علمیه لرستان یادآور شد: پس از انجام مصاحبه و تحقیقات میدانی افرادی که موفق به کسب امتیاز کافی شوند و شرایط لازم را دارا باشند در مدارس علمیه مشغول تحصیل می شوند و دیگر داوطلبان به دبیرستان ها معرفی می شوند./9459/302/ب1

ارسال نظرات