۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۳۲۳۴۷۲
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

دفاع از اسلام مرز و بوم نمی شناسد/ رسیدن به لقاء الهی آرزوی شهدا است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام رسیدن به لقاء الهی را آرزوی شهدا دانست و با تأکید بر این که دفاع از اسلام مرز و بوم نمی شناسد، گفت: شهدا همیشه به این می‌اندیشند که چگونه می‌توان به لقاء الله دست یافت.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در مراسم ورود پیکر مطهر شهید مدافع حرم به این استان، اظهار داشت: شهید مدافع حرم علی طاهری قبل از اعزام خود، آرام و قرار نداشت و بعد از مدتی به آرزوی دیرین خود که فدا کردن جان در راه دفاع از اهل بیت(ع) بود دست یافت.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام افزود: در گفت و ‌گو با فرزندش جویای رفتار و حالات روحی روانی شهید بزرگوار قبل از شهادت شدم که گفتند نشاط و شادی فوق العاد‌ه‌ای در چهره ایشان موج میزد و قبل از شهادت ارتباط ویژه ای با خانواده داشت.

 

امام جمعه شهرکرد با بیان این که ناآرام بودن ویژگی عاشقان شهادت است، افزود: شهدا در تلاش هستند که به گونه‌ای زندگی کنند که خداوند باری تعالی می‌پسندد.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، رسیدن به لقاء الهی را آرزوی شهدا دانست و با تأکید بر این که دفاع از اسلام مرز و بوم نمی شناسد، تصریح کرد: شهدا همیشه به این می‌اندیشند که چگونه می‌توان به لقاء الله دست یافت.

 

این مقام مسؤول با بیان این که این شهید مدافع حرم از سپاه‌ پاسداران بازنشسته شده بود، گفت: هیچ کس انتظاری از شهید بزرگوار نداشت تا در دوران بازنشستگی حرکتی انجام دهد، اما با این حال جان خود را در دست گرفت و برای دفاع از اسلام و حرم اهل بیت(ع) به صورت داوطلبانه اعزام شد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به این که فداکاری و از جان گذشتگی کار مردان خداست، خاطر نشان کرد: به یقین شهید علی طاهری یکی از این مردان خداست که یاد و نامش همیشه جاودان خواهد ماند.

 

در ادامه نیز رضا محمدسلیمانی، فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که زندگی بردبار شهید طاهری پر برکت بود و حدودا سی سال در سپاه پاسداران به نظام جمهوری اسلامی ایران خدمت کرد، گفت: شهید مدافع حرم با وجود بازنشستگی از کار، به دلیل بصیرت و ولایت‌مداری احساس نیاز کرد که باید از ولایت، اسلام و حرم اهل بیت(ع) دفاع کند؛ بنابراین داوطلبانه و با اصرار فراوان برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) نام نویسی کرد و به سوریه اعزام شد.

 

وی با بیان این که این شهید مدافع حرم در سوریه مأموریت مستشاری برعهده داشت که در اوج فداکاری و تلاش حرکت کرد و این وظیفه را به خوبی انجام داد، افزود: اگر فداکاری این شهید مدافع حرم نبود بسیاری از نیروهای مستشاری ما به شهادت می‌رسیدند و خسارت غیر قابل جبرانی را متحمل می‌شدیم که شهید طاهری با از خودگذشتگی مانع این اتفاق شد.

 

محمدسلیمانی با بیان این که ظرفیت اعزام به سوریه محدود است، خاطرنشان کرد: افراد بسیاری برای اعزام به این مناطق داوطلب هستند و دل در گروی راه ولایت قرار داده‌اند اما ظرفیت این اعزام‌ها محدود است و بر اساس نیاز نیروی مستشاری اعزام می‌شود.

 

وی با اشاره به این که اگر برای اعزام به این مناطق اعلام نیاز شد، همکاری خواهیم کرد گفت: ما نیروی آموزش دیده و کارآزموده فراوانی داریم که داوطلب هستند برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) به سوریه اعزام شوند و درصورت نیاز اعزام نیروی مستشاری انجام خواهد گرفت.

 

به گفته فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع)، برخلاف تصورات، جوانان نسل سوم و چهارم زیادی برای اعزام داوطلب هستند و اصرار دارند این کار انجام گیرد و این مایه فخر و مباهات نظام است./9457/202/ب1

ارسال نظرات