۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۶
کد خبر: ۳۲۳۵۲۳
مدیر مؤسسه مهد قرآن آذربایجان شرقی:

موقوفات قرآنی در آذربایجان‌شرقی رایج شود

خبرگزاری رسا ـ وظیفه‌شعاع ارزشمندترین وقف را وقف برای ترویج و توسعه فرهنگ قرآن دانست و گفت: باید اثرات و برکات توجه به قرآن در جامعه محسوس شود.
وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، رحیم وظیفه‌شعاع، مدیر مؤسسه مهد قرآن آذربایجان شرقی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تدبّر در آیات قرآن کریم و توجه به فرمایشات معصومین(ع) که مفسر حقیقی کلام وحی هستند این نکته را بر ما آشکار می ‎کند که سعادت دنیوی و اخروی بشر در گرو پیروی از قرآن کریم به عنوان نقشه راه کمال انسان است.


وی با تأکید بر گسترش وقف قرآنی در جامعه برای ترویج فرهنگ و سبک زندگی قرآنی خاطرنشان کرد: در واقع با وقف حق مالکیت را از خود سلب کرده و به خدا واگذار می ‎کنیم. مفهوم قرض‌الحسنه نیز در قرآن همان وقف و انفاق دائم‌العمر در راه خداست.


وظیفه‌شعاع ارزشمندترین وقف را وقف برای ترویج و توسعه فرهنگ قرآن دانست و ادامه داد: باید اثرات و برکات توجه به قرآن در جامعه محسوس شود و اگر مردم آن را در زندگی حس کنند به طور قطع نسبت به آن اهتمام خواهند داشت.


مدیر مؤسسه مهد قرآن استان با اشاره به مهم‌ترین روش ها برای آشنایی مردم با موقوفات قرآنی یادآور شد: از جمله مهم‌ترین روش‏‌ها بیان آثار و فواید موقوفات قرآنی، ترویج فرهنگ وقف از طریق برنامه ‎های هنری، فیلم، انیمیشن، کتب درسی و فضای مجازی است.


وی دعوت و فراخوان عمومی نسبت به بیان مشاهدات آثار و برکات، معجزات، خاطرات و ثبت آنها و ایجاد بانک اطلاعاتی قوی در این خصوص و ارائه آن ‎ ها به عموم مردم، بیان و تشریح توجه شخص پیامبر(ص) و ائمه هدی علیهم السلام به قرآن، قرائت قرآن و عمل به قرآن و... را از دیگر راهکارهای ترویج فرهنگ وقف در جامعه برشمرد.


مدیر مؤسسه مهد قرآن آذربایجان شرقی با بیان این‌که آثار و برکات وقف محدود در دنیای مادی نیست، تأکید کرد: اگر فرهنگ وقف برای قرآن تقویت شده و ترویج یابد، مردم با اهمیت آن آشنا می‌شوند و به چندین برابر بودن ارزش معنوی وقف ‎ های قرآنی پی می‌برند./935/202/ب3

ارسال نظرات