۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۳۲۳۵۳۵

افتتاح مدرسه تحصیلات تکمیلی جامعة المصطفی در مشهد

خبرگزاری رسا ـ مراسم افتتاحیه مدرسه تحصیلات تکمیلی جامعة المصطفی ظهر روز شنبه در ساختمان این مرکز برگزار شد.
جامعه المصطفي العالميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم افتتاحیه مدرسه تحصیلات تکمیلی جامعة المصطفی و تقدیر از ممتازین آموزشی و فعالان فرهنگی تربیتی ظهر روز شنبه در ساختمان این مرکز در خیابان مدرس مشهد برگزار شد.

 

در این مراسم که با حضورطلاب، اساتید،  ریاست مجموعه در مشهد و همچنین آیة الله مروارید همراه بود، حجت الاسلام کمیلی، مدیر مدرسه تحصیلات تکمیلی، این مدرسه را دارای ساختاری جدید برای تحقق اهداف حوزه و مجتمع جامعة المصطفی معرفی کرد.

 

کمیلی گفت: مدرسه تحصیلات تکمیلی دارای دو اداره برای پیشیرد اهداف است، اداره فرهنگی و ارتباطات و اداره آموزش و پژوهش، همچنین ما در تحصیلات تکمیلی دارای انجمن های پژوهشی هستیم و سعی در جذب طلاب ممتاز در این مجموعه را داریم.

 

وی در ادامه خود را متعهد به تلاش برای سامان بیشتر و دستیابی به اهداف تعیین شده در ساختار جامعة المصطفی و پیگیری مطالبات طلاب در این مجموعه دانست.

 

حجت الاسلام کمیلی مهم ترین مسأله در تحصیلات تکمیلی را امر پژوهش عنوان کرد و رویکرد این مجموعه را بیشتر پژوهشی  آموزشی معرفی کرد.

 

مدیر مدرسه تحصیلات تکمیلی، نظم و انضباط و ارتقا سطح کیفیت پایان نامه ها را از برنامه های شاخص این مجموعه عنوان داشت.


مجالسه با علما و استفاده از فیوضات معنوی

در ادامه حجت الاسلام مهدوی مهر، مدیر جامعة المصطفی مشهد با قرائت فرازهایی از عهدنامه مالک اشتر بر مجالسه و بهره مندی از علما تاکید کرد.

 

حجت الاسلام مهدوی مهر حضور بسیاری ازاساتید و علما برای تدریس در جامعة المصطفی را فرصتی مغتنم برای طلاب و مجموعه اداری برای کسب معرفت و علم دانست.

 

وی در ادامه افزود: استفاده از اساتید فقط محدود به جهت علمی آن نیست بلکه بسیاری از فیوضات معنوی را می توان از بزرگان کسب کرد، اینکه می گوییم ما پژوهش و تربیت محوریم به معنای نشستن پای درس استاد و استفاده همزمان از فیوضات آموزشی و تربیتی اخلاقی است.

 

مهار نفس با یاد معاد و قیامت

در ادامه جلسه، آیة الله مروارید با اشاره به آیه 18 سوره حشر، آیه ی مذکور را از محدود آیاتی دانست که در آن تاکید مکرر به رعایت تقوا واشاره به مبدا و معاد گردیده است .

 

وی در ادامه گفت: دنیا مثل یک روز است یک طلوعی دارد و یک غروبی و این طلوع با تولد آغاز می شود و با مرگ خاتمه می یابد.


استاد برجسته حوزه علمیه خراسان با نقل کلامی از مرحوم فلسفی گفت: مرحوم آیت الله فلسفی می فرمودند اگر دنیا چون طلا اما موقت باشد و آخرت چون سفال اما دائمی هیچ عاقلی آن طلا را بر سفال برنمی گزیند اما حقیقت برعکس است به این گونه که دنیا سفالی موقت است و آخرت چون طلایی دائمی پس تو چگونه عاقلی هستی که دنیا را به آخرت ترجیح می دهی.

 

وی در ادامه را وسیله ای دانست که جنبه ی مقدمیت دارد بدین گونه که آبرو می بایست مقدمه ی شفاعت باشد و قدرت مقدمه ی خدمت .

 

آیت الله مروارید در پایان گفت: آنچه انسان را در این دنیا مهار می کند یاد روز قیامت و معاد است.

 

در پایان این جلسه از طلاب ممتاز آموزشی و فعالان فرهنگی مجموعه ی جامعة المصطفی تقدیر به عمل آمد./864/202/ب3

 

ارسال نظرات