۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۳۲۳۶۰۴
مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت زاهدان:

آموزه‌های امام باقر مبانی معارف اسلامی را تحکیم کرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت زاهدان گفت: امام باقر(ع) در شرایطی بسیار نامساعد که همراه با فشار و خفقان بود، با ایجاد جلسات درس، یک نهضت بزرگ علمی تأسیس کردند که مبانی معارف اسلامی را تحکیم بخشید.
ولادت امام باقر(ع)

حجت‌الاسلام مصطفی باهری، مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت شهرستان زاهدان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: امام محمد باقر(ع) در دورانی به امامت رسیدند که شرایط بسیار نامساعد و همراه با اعمال فشار و خفقان فراوان بود، اما در چنین شرایطی این امام بزرگوار یک نهضت بزرگ علمی را طراحی کردند.


وی بیان کرد: اواخر حیات امام باقر(ع) و اوایل امامت حضرت صادق(ع)، در اثر درگیری‌های بین امویان و عباسیان بر سر خلافت، فرصتی مناسب به‌وجود آمد تا دانشگاه غنی و عظیم جهان اسلام پایه‌گذاری شود.


مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت زاهدان افزود: این امام بزرگوار که به واسطه علم فراوانشان به «باقر العلوم» یعنی شکافنده دریاهای علوم الهی و نبوی ملقب شدند، نیازهای علمی بشر را پاسخ داده و علمای بزرگی را پرورش دادند.


حجت‌الاسلام باهری عنوان کرد: دانشمندان علوم مختلف که هر کدام در رشته‌ خود مهارت داشته و مشهور بودند، در مقابل دریای علم ایشان همانند یک شاگرد ساده زانوی ادب می‌زدند تا در محضر امام(ع) تلمّذ کنند.


وی تصریح کرد: امام باقر(ع) به زیبایی از تعالیم ناب قرآن و رسول گرامی اسلام(ص) پاسداری کردند و اگر ما امروز به این آموزه‌های ارزشمند دسترسی داریم، به برکت مجاهدت‌های ایشان است.


استاد دانشکده علوم قرآنی زاهدان در پایان افزود: وظیفه ما که خود را شیعه ایشان می‌دانیم، تنها حب اهل بیت(ع) نیست، بلکه باید همانند یک پیرو واقعی، راه ایشان را ادامه دهیم و تعالیم ارزشمندی که ایشان با مجاهدت حفظ کردند، در جامعه امروز ترویج دهیم./831/302/ب1

ارسال نظرات