۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۳۲۳۶۰۸
امام جمعه خوی:

بهترین آموزه های حقوق زن مربوط به دین اسلام است

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه های علمیه خوی گفت: بهترین آموزه ها در ارتباط با حقوق زن مربوط به آموزه های دین مقدس اسلام است.
امام جمعه خوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی امروز در جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن که به همت شهرداری برگزار شد، اظهار داشت: پس از پایان جنگ جهانی دوم که با هواپرستی و زیاده خواهی غربیان و اروپائیان به وجود آمد و متجاوز از 40 میلیون نفر قربانی گرفت این کشورها بخش مهمی از نیروی کار خود را از دست داد و با بحران جدی انسانی مواجه شد و از سوی دیگر در اروپا انقلاب صنعتی شکل گرفت از این رو سرمایه داران برای حل مشکلات اقتصادی خود ناچار شدند از نیروی زن استفاده کنند و او را از کانون گرم خانواده به محیط های اقتصادی بکشانند.


وی افزود: غربیان با ریا کاری تمام موضوع حقوق زن و آزادی زن را مطرح ساختند و در نهایت بلاهای خانمان سوزی از قبیل، استثمار کردن زنان جامعه، از هم پاشیده شدن خانـواده، آزار جنسی زنان از سوی مردان، برهنگی زن و سکسی گری بنام آزادی، صادر کردن اجناس کارخانه های خود به سایر کشورهای دنیا همراه با عکـس های زنان برهنه دامن گیر زنان شد.


رییس حوزه های علمیه خوی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بهترین آموزه ها در ارتباط با حقوق زن مربوط به آموزه های دین مقدس اسلام است، خاطرنشان کرد: در بخشی از توصیه های اسلام به مردان در ارتباط با رعایت حقوق زنان چنین می فرماید: «با زنان خود خوش رفتاری کنید، زنان امانتهای خدا در اختیار شما هستند، در خوراک و پوشاک زنان کوتاهی نکنید، در مورد زنان خود غیرت داشته باشید، احترام زنان خود را نگه دارید، هرکس زن خود را بزند در قیامت رسوا خواهد شد، بد اخلاقی زنان خود را تحمل کنید، مردان، خود را برای زنان پاکیزه نگه دارند، برای زنان خود هدیه بدهید، درکارهای خانه به زنان خود کمک کنید و زنان خود را امر به معروف و نهی از منکر کنید.»

 

حجت الاسلام شکوری خاطر نشان کرد: در محیط اسلامی زن و شوهر با هم‌اند، در مقابل هم مسؤول‌اند، در مقابل فرزندان مسؤول‌اند در مقابل محیط خانواده مسؤول‌اند و از نظر اسلام خانواده این قدر مهم است.

 


وی با بیان این که در محیط های اسلامی، خانواده آنچنان مستحکم است که گاهی دو نسل هم می‌گذرد و می‌بینید پدربزرگ و پدر و نوه در یک خانه دارند با هم زندگی می‌کنند، تصریح کرد: در جوامع اسلامی، یعنی جوامع متدین و مذهبی، مشاهده می‌کنیم که دو نفر آدم مدت طولانی با هم زندگی می‌کنند و اصلاً از هم سیر نمی‌شوند، بلکه دلبستگی شان به هم بیشتر می‌شود، انس و محبت و وفایشان به همدیگر بیشتر می‌شود، این همان خاصیت تدین و دینداری و مذهبی بودن و جهات خدایی را رعایت کردن است.

 


حجت الاسلام شکوری اذعان کرد: در اسلام و در فرهنگ اسلامی، خانواده با دوام است و نسل گذشته مواریث خودش را به نسل بعد تحویل می دهند بنابراین نسلها بریده و بی‌ریشه و تنها و بی‌عاطفه بار نمی‌آیند و زندگی با دوام تر می شود.

 


امام جمعه خوی بیان داشت: زن مسلمان در خانواده می‌تواند در چهار موقعیت و جایگاه مختلف، ایفای نقش کند و تأثیرگذار باشد. نقش های دختری، خواهری، همسری و مادری. بنابراین ضروری است که زن مسلمان به جایگاه خود و نقش‌هایی که می‌تواند در حوزه‌ی روابط خانوادگی ایفا کند، آگاهی داشته باشد تا با علم به این موضوع بتواند در جهت سامان دادن به خانواده و روابط خانوادگی حاکم بر آن تأثیرگذار و سازنده باشد. همچنین نهادهای گوناگون اجتماعی، به ویژه نهادهای آموزشی و فرهنگی، باید در جهت آگاهی دادن به زنان جامعه و تبیین اهمیت نقش زنان در خانواده عمل کنند.

 


وی در پایان سخنان خود افزود: رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های دیداری چون سیما و سینما به واسطه‌ تأثیرگذاری بیشتری که بر مخاطب دارند، می‌توانند نقش بسیاری در زمینه به تصویر کشیدن نقش زنان در خانواده و اهمیت آن در اعتلای خانواده داشته باشند./936/202/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶
پاداش های ارزنده برای خانم های خداباور

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم:
هرگاه زنی برای مرتب کردن خانه چیزی را از جایی به جای دیگر ببرد خداوند به او نظر رحمت می کند.


پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم:
در هربار شیر مکیدن نوزاد خداوند ثواب آزاد کردن یک بنده را به زن می دهد.


امیر المومنین مولا علی علیه السلام:
جهاد زن خوب شوهرداری کردن است.


امام صادق علیه السلام:
بهترین زنان زنی است که برای شوهرش خوشبو باشد.


امام صادق علیه السلام:
چند گروه از زنان با حضرت زهرا در قیامت محشور میشوند. یکی از انان زنانی هستند که بر بداخلاقی شوهر خود صبر می کنند.


امام محمد باقر علیه السلام:
هیچ چیز برای زن در شب اول قبر بهتر از رضایت شوهرش نیست.


پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم:
یک لیوان آب دست شوهر دادن بهتر از یک سال نماز شب خواندن و روزه گرفتن است.


پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم:
چون زنی به شوهر خود آب گوارایی دهد خداوند شصت گناه او را می بخشد.


حضرت فاطمه سلام الله علیها:
هیچ زنی نیست که دیگ غذایش را بشوید مگر آنکه خدواند او را از گناهان وخطا ها می شوید.


حضرت فاطمه سلام الله علیها:
هیچ زنی نیست که هنگام نان پختن عرق کند مگر آنکه خداوند بین او و جهنم هفت خندق قرار دهد.


حضرت فاطمه سلام الله علیها:
هیچ زنی نیست که لباس ببافد (بدوزد) مگر آنکه خداوند برای هر نخی صد حسنه می نویسد وصد گناه محو می کند.



حضرت فاطمه سلام الله علیها:
هیچ زنی نیست موی فرزندان خود شانه بزند ولباس آنان را بشوید ، مگر آنکه خداوند برای هر مویی حسنه ای بنویسد و برای هر موی گناهی را پاک کند واو رادر چشم مردم زینت دهد.

حضرت فاطمه سلام الله علیها:
هیچ زنی نیست که با اطاعت همسرش بمیرد مگر آنکه بهشت بر او واجب می شود.


امام صادق علیه السلام
هيچ زنى نيست که شوهرش را يکبار آب دهد (يک ليوان) مگر اينکه اين رفتار براى او از عبادت يک سال که روزهايش را روزه بگيرد و شبهایش به شب زنده دارى مشغول باشد بهتر است وخداوند در عوض هر بار که شوهرش را آب دهد ، شهرى در بهشت براى او بنا مى کند وشصت گناه از او می آمرزد.


منبع احادیث:
کتاب وسائل الشیعه،جلد2صفحه39
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۴
قاچاق انسان و بردگی مدرن در عصر حاضر از معضلات فراگیر جهانی است و تنها تعدادی از کشورها در برابر قاچاق انسان مصون هستند.


هر ساله هزاران مرد، زن و کودک با این وعده که شرایط بهتری برای خانواده‌شان فراهم می‌شود یا به زور و اجبار به دست قاچاقچیان گرفتار می‌شوند و حتی خانواده‌های فقیر برای گذران زندگی اقدام به فروش کودکان خود به قاچاقچیان می‌کنند. سرنوشت مشابهی در انتظار همگی آنان است و اینکه حقوق و هویت خود را از دست داده و مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند.
0
0