۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۳۲۳۶۳۵
آیت الله مرتضوی شاهرودی:

دعا در ماه رجب به اجابت نزدیک است/ ضرورت تحقیق و تعمّق در مفاهیم ادعیه

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مرتضوی ماه رجب را ماهی پربرکت و شریف دانست و ضمن توصیه به خواندن ادعیه وارد شده در روایات برای این ماه، خواستار تعمق در معانی و مفاهیم آن شد.
دعا در ماه رجب به اجابت نزدیک است/ ضرورت تحقیق و تعمّق در مفاهیم ادعیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیدحسن مرتضوی شاهرودی، عضو شورای عالی مدیریت حوزه علمیه خراسان و استاد سطح عالی حوزه در پایان درس امروز خود در مدرسه آیت الله خویی با اشاره به روزهای پایانی ماه جمادی الثانی و آغاز ماه رجب، به بیان اهمیت این ماه پرداخت.

 

آیت الله مرتضوی گفت: ماه مبارک رجب از ماه هایی است که ادعیه فراوان و برکات فراوان دارد از قبیل؛ تولد امام علی(ع) و شب لیله الرغائب و غیره، بنابراین مرحوم علامه مجلسی در جلد 93 کتاب بحار الانوار از مرحوم سیدبن طاووس نقل می کند که یکی از ماه هایی که خدا دعا را زودتر به اجابت می رساند ماه رجب است.

 

وی افزود: در این کتاب تقسیماتی دارد اعم از لیالی و ایام یا حالاتی مثل وقت بارش باران و یا مریضی که در آن حالات دعا به اجابت نزدیک است زمان هایی که دعا به اجابت نزدیک است را در اینجا نقل می کند که یکی از آن موارد، دعا در ماه رجب است که به اجابت خواهد رسید.

 

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان بیان داشت: در جلد 98 بحارالانوار هم نمازی نقل می کند که در این نماز برکاتی دارد یکی آنکه اگر در این ماه بمیرد یا بین این سال تا سال دیگر بمیرد «مات شهیدا» در حق او ثابت است.

 

وی ادامه داد: یکی دیگر از برکات این نماز این است که هر رکعت از این دو رکعت، معادل شصت سال عبادت است و دیگر آنکه حوائج و دعای او با این نماز ان شاءالله به انجام می رسد.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان در پایان گفت: آنچه مهم است این که، کسانی که وقت دارند ادعیه ماه رجب را تحقیق کنند بنویسند کتاب زیاد نوشته شده در مسأله ادعیه ماه رجب، ان شاءالله این دعاها را بخوانید و به مضمون ان توجه کنید، روزنامه ای نخوانید بلکه توجه کنیم.

 

وی ادامه داد: این ماه شریف برکاتش زیاد است هرچه انسان وقت بگذارد چه تحقیق کند این ادعیه را و چه بخواند و تعمق کند در معانی آن، برای آن روزی که همه محتاجند بدردش می خورد./933/202/ب1

ارسال نظرات