۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۳۲۳۶۵۶
امام جمعه مشهد اردهال کاشان:

نخستین درس واقعه اردهال، ولایت پذیری و اطاعت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد اردهال با بیان این که نخستین درس واقعه اردهال، ولایت پذیری و اطاعت است، گفت: حضرت سلطانعلی(ع) شهید راه اطاعت از ولایت است.
حجت الاسلام مهدي سليماني اردهالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مهدی سلیمانی اردهالی، امام جمعه منطقه مشهد اردهال ظهر چهارشنبه در جمع کثیر زائران و دلباختگان حضرت سلطانعلی بن امام باقر(ع) در جوار مضجع این امامزاده واجب التعظیم واقع در مشهد اردهال کاشان، با تسلیت سالروز شهادت حضرت سلطان علی بن باقر(ع)، اظهار داشت: 27 جمادی الثانی روز عظیمی است، از این رو لازم است هیأت روستاهای منطقه مشهد اردهال در این روز به آستان مقدس مشرف شوند.

 

حجت الاسلام سلیمانی با بیان این که نخستین درس واقعه اردهال، ولایت پذیری و اطاعت است، گفت: حضرت سلطانعلی(ع) به دشمن فرمود من برای ترویج دین آمده ام و اهل جنگ نیستم.

 

امام جمعه مشهد اردهال کاشان با تأکید بر این که دشمنان امروز اسلام بهتر از ارقم شامی، معاویه و یزید نیستند، گفت: مردم باید دارای بصیرت و دشمن شانسی باشند.

 

به گفته وی، کسانی که دعوت به خود می کنند باید بررسی کرد که آنها در مسیر حق و حقیقت هستند یا خیر، از این رو کسانی که ولایتمدار نیستند و خداوند را در نظر نمی گیرند را نباید پیروی کرد.

 

وی با اشاره به این که حضرت سلطانعلی(ع) سرداده اطاعت از ولایت است، افزود: علی بن باقر(ع) به فرمایشات مطرح شده در نامه از سوی برادر خود امام صادق(ع) گوش فرا داد و آنها را با جان و دل پذیرفت.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که منافقین محلی به دشمنان اسلام در زمان علی بن باقر(ع) کمک کردند، گفت: نام حضرت سلطانعلی(ع) تا ابد در بین مردم کاشان، فین، خاوه و اردهال زنده خواهد بود، چرا که مخلصانه در راه اسلام ماند.

 

شایان ذکر است، حضرت سلطانعلی(ع) فرزند بلافصل امام محمد باقر(ع) در سال 113 هجری قمری بنا به دعوت مردم ولایت‌مدار فین و کاشان از طرف امام معصوم(پدر خود) به آن منطقه رفت و به‌مدت 3 سال به راهنمایی و ارشاد مردم پرداخت، وی در حالی که نیابت امام را از سوی دو امام زمان خود به‌عهده داشت، با لشکرکشی حکام منطقه روبه‌رو شد و پس از 3 روز مبارزه در سرزمین اردهال به‌همراه یارانش مانند جد مظلومش امام حسین(ع) با لب تشنه، سر از بدنش جدا کردند.

 

لازم به ذکر است، است 27 جمادی الثانی یادآور حماسه خونین و جاویدان اردهال در سال 116 هجری قمری و سالروز شهادت فرزند بلافصل امام محمدباقر(ع) و حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان است که ایشان نخستین شهید خاندان پاک اهل‌بیت(ع) در ایران است./1307/202/ب1

ارسال نظرات