۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۳۲۳۶۶۶
عصر امروز؛

پیکر هفت تن از شهدای مدافع حرم در قم تشییع و خاکسپاری شد

خبرگزاری رسا ـ پیکر مطهر هفت شهید مدافع حرم حضرت زینب(س) امروز با حضور مردم شهیدپرور قم تشییع و خاکسپاری شد.
تشييع هفت شهيد مدافع حرم در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پیکر مطهر هفت شهید مدافع حرم حضرت زینب(س) از لشکر فاطمیون و زینبیون، عصر امروز با حضور ده‌ها نفر از مردم شهید پرور قم، تشییع و خاکسپاری شد.

 

این مراسم از ساعت 16 در مسجد امام حسن عسکری(ع) با قرائت زیارت عاشورا و مداحی مداح اهل بیت هادی خادم الحسین و کربلایی اسلام میرزایی آغاز شد و در ادامه  پیکر شهدا با حضور تعداد زیادی از مسؤولان، علما و عموم مردم به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) تشییع شد.

 

از چهره های شاخص در این مراسم می توان به حجت الاسلام سیدحسن اکبری مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قم، احمد بی طرفان معاون اجرایی سپاه امام علی بن ابی طالب قم و نصرت الله لطفی رییس هیأت نظارت بر انتخابات استان قم اشاره کرد.

 

شایان ذکر است، مردم در این مراسم، پیکر این شهدای بزرگوار را با شعارهای «لبیک یا حسین»، «یا لثارات الحسین»، «الله اکبر»، «مرگ بر انگلیس»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آل سعود» همراهی کردند.

 

گفتنی است، سه نفر از این شهدای بزرگوار به نام‌های سید روح الله حسینی، مهدی جعفری و بشیر ناطقی از لشکر فاطمیون و چهار نفر از این شهدا به اسامی گلفام حسین، امجد علی، سید سرتاج حسین و مرتضی حسین حیدری از لشکر زینبیون بودند.

 

این شهدای بزرگوار که از شهدای افاغنه و پاکستان بوده‌اند، روزهای گذشته در درگیری با نیروهای تکفیری داعش در دفاع از حرم مطهر حضرت زینب(س) در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

 

پس از تشییع پیکر مطهر این شهدای بزرگوار در حرم حضرت معصومه(س) و همچنین اقامه نماز میت از سوی حضرت آیت الله نوری همدانی، پیکر شهدا برای خاکسپاری به سمت بهشت معصومه(س) انتقال داده شده و در قطعه 31 شهدای مدافع حرم به خاک سپرده شد./1330/202/ب2

ارسال نظرات