۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۳۲۳۶۹۶
طی سال گذشته صورت گرفت؛

برگزاری 43 نشست و کارگاه پژوهشی در جامعه الزهرا

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهشی جامعة الزهرا(س) از برگزاری 43 نشست و کارگاه پژوهشی با رویکرد کاربردی در این مرکز حوزوی خبر داد.
معاون پژوهش جامعة الزهرا(س)

سیده سعیده غروی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به این‌که در طول سال گذشته 43 نشست و کارگاه پژوهشی در این مرکز برگزار شده است، گفت: این نشست‌ها شامل 14 نشست علمی و پژوهشی،14 نشست علمی و تخصصی و 15 کارگاه علمی و پژوهشی می‌شود.


معاون پژوهشی جامعه الزهرا(س)با بیان این‌که فعالیت‌های پژوهشی در این مرکز حوزوی خواهران با رویکرد کاربردی انجام می‌شود، تصریح کرد: تمام برنامه‌ها و فعالیت‌هایی که در این معاونت صورت می‌گیرد از طریق ارائه و تصویب طرح در شورای عالی پژوهش صورت می‌گیرد تا آثار تولید شده در این مرکز به یک اثر ماندگار تبدیل شود.


خانم غروی برگزاری پروژه بزرگ جشنواره بانو امین با شش پیش نشست، راه‌اندازی انجمن‌های علمی پژوهشی و طرح همیار پژوهش را از مهم‌ترین فعالیت‌های معاونت پژوهش جامعة الزهرا(س) در سال گذشته عنوان کرد.


وی در ادامه با اشاره به نقش و جایگاه کتابخانه جامعه الزهرا(س) در فعالیت‌های پژوهشی این مرکز گفت: کتابخانه جامعة الزهرا(س) دارای دو هزار و 600 عضو است و حجم بالای مراجعات و همچنین جابجایی کتاب نشان‌دهنده علاقه طلاب خواهر این مرکز به فعالیت‌های علمی و پژوهشی است.

 

معاون پژوهشی جامعة الزهرا(س) ادامه داد: موضوعاتی که در این مرکز برای انجام فعالیت پژوهشی انتخاب می‌شود با مشاوره اساتید برتر حوزه انجام‌شده و سعی می‌شود موضوعاتی را که طلاب انتخاب می‌کنند موضوعاتی نو و به‌روز باشد تا ضمن تأمین نیازهای علمی بتواند پاسخگوی بخشی از مشکلات جامعه نیز باشد.

 

خانم غروی بابیان این‌که در حال حاضر میزان فعالیت‌های علمی خواهران طلبه نسبت به برادران در سطح کشور کمتر است، گفت: بانوان می‌توانند در عرصه‌های پژوهشی مرتبط با خانواده وزنان به دلیل ارتباطی که با این موضوع دارند از موفقیت‌های خوبی برخوردار شوند.


وی یادآور شد: معاونت پژوهشی جامعة الزهرا(س) از پایان‌نامه‌ها و تحقیقات و فعالیت‌های پژوهشی طلاب در قالب انجمن‌های علمی حمایت کرده و درصورتی‌که این اثر پژوهشی یک اثر نفیس باشد با همکاری معاونت پژوهشی تبدیل به کتاب شده و در اختیار سایر مراکز علمی قرار می‌گیرد./968/ت302/ی

ارسال نظرات