۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۳۲۳۶۹۹
آیت الله مکارم شیرازی:

مردم دنیا از مادی گری خسته شده اند/ اسلام و مکتب اهل بیت دین آینده دنیا است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تأکید بر این که اسلام و مکتب اهل بیت(ع) دین آینده دنیا است، گفت: مردم دنیا از مادی گری خسته شده اند و مذهبی که می تواند مردم را راضی کند جز اسلام واهل بیت(ع) نیست.
حضرت آيت الله مکارم شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید عصر امروز در دیدار جمعی از طلاب اندونزیایی مقیم قم با بیان این که اندونزی بزرگ ترین کشور اسلامی است، گفت: در اندونزی هرگز سرباز اسلامی نرفته که آنجا را فتح کند بلکه خودشان به وسیله مبلغان مخلص اسلام را پذیرفتند که سبب خوشحالی است.


وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) افزود: حضرت فرمودند من 2 چیز را در میان شما می گذارم (کتاب خدا و عترت اهل بیت) که از یکدیگر جدا نمی شوند، اگر از این دو پیروی شود کسی گمراه نخواهد شد.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که بنابر فرموده پیامبر اگر کسی بگوید فقط قرآن را قبول داریم گمراه می شود، اظهار داشت: همه باید مفسران واقعی قرآن یعنی اهل بیت(ع) را قبول داشته و از آنان تبعیت کنند.


وی ادامه داد: اکثریت برادران اهل سنت از نظر اعتقادی قائل به جبر هستند چون کتاب الله را از عترت جدا کردند، پیروان اهل بیت(ع) بابت پیروی از قرآن عترت باید شاکر باشند؛ حضور در ایران اسلامی و شهر قم برای کسب علم توفیقی بزرگ است.


این مرجع تقلید با بیان این که در دنیا مرکز مهمی همانند حوزه علمیه قم و جامعة المصطفی وجود ندارد، ابراز داشت: حوزه علمیه قم کانون تشیع است و کسانی که در آن کسب علم می کنند باید قدردان باشند و از سرمایه جوانی استفاده کنند.


وی عنوان کرد: هر افتخاری که انسان می خواهد پیدا کند باید در جوانی باشد، باید توجه داشت که دروس دینی بسیار فضیلت دارد؛ امام علی(ع) می فرمایند هرکس در مسیری قدم بگذارد که تحصیل علم کند خداوند متعال راه بهشت را برای او باز می کند.


حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: نخستین حوزه علمیه در زمان پیامبر اسلام دایر شد، ایشان فرمودند که همه نباید به جنگ بروند بلکه عده ای باید در مدینه بمانند، احکام را فرا گیرند و به دیگران آموزش دهند.

وی با تأکید بر این که اسلام و مکتب اهل بیت(ع) دین آینده دنیا است، اضافه کرد: یکی از رجال سیاسی آمریکا گفته زمانی می رسد که مردم آمریکا با اذان از خواب بیدار می شوند، مردم دنیا از مادی گری خسته شده اند، مذهبی که می تواند مردم را راضی کند جز اسلام واهل بیت(ع) نیست.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که اعمال انسان بیش از گفتار او اثرگذار است، گفت: آنچه سبب شد که اندونزی مسلمان شود اعمال خوب عده ای تاجر مهاجر بود./1323/پ202/ج

ارسال نظرات