۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۱
کد خبر: ۳۲۳۷۰۵
مدیرکل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی:

تنها راه مقابله با جنگ نرم عمل به سبک زندگی شهدا است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی گفت: امروز نیازمند ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه هستیم، چرا که تنها راه مقابله با جنگ نرم دشمنان توجه و عمل به سبک زندگی شهدا است.
سردار عزت الله جعفري، مديرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار عزت الله جعفری، مدیرکل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی امروز در سومین جشنواره اسوه های صبر و مقاومت در تبریز، اظهار داشت: زنان صدر اسلام حضرت خدیجه(س) و حضرت فاطمه زهرا(س) همواره نقش بی بدیلی در نشر اسلام داشتند.


وی با بیان این‌که نقش زن در تاریخ حرکت های اسلامی همواره ویژه بوده است، خاطرنشان کرد: هر مردی که تبدیل به مجاهد فی سبیل الله شده است، زنی حامی و پشتوانه معنوی او بوده است و نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس بی نظیر است.


سردار جعفری با اشاره به این‌که دشمن تلاش می کند در چهار جبهه اقتصادی، امنیتی، فرهنگی و سیاسی به کشور نفوذ پیدا کند، افزود: در نفوذ اقتصادی که مسئولان باید مراقب باشند؛ در نفوذ امنیتی هم که مانع ایجاد شده است اما در نفوذ سیاسی تلاش می کنند تا مسئولان را بترسانند.


وی ادامه داد: امروز دشمنان نظام اسلامی ایران در نفوذ فرهنگی به حجاب و فرهنگ مردم تهاجم کرده اند و تلاش می کنند آرام آرام تاثیرگذاری دلخواه خود را انجام دهند، مادران، خواهران، همسران و فرزندان شهدا چراغ راه جامعه هستند، هر چند دفاع از انقلاب همواره از وظایف همگانی است.


مدیرکل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که خانواده های شهدا، افسران معنوی و قدرتمند ولایت هستند، خاطرنشان کرد: امروز نیازمند ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه هستیم، چراکه تنها راه مقابله با جنگ نرم دشمنان توجه و عمل به سبک زندگی شهدا است.


همچنین قاسم صمدیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در سخنانی با بیان این‌که اگر گذشت و فداکاری مادران شهدا نبود، درخت اسلام از شر دشمنان در امان نمی ماند، اظهار داشت: برخی کشورها رنگ امنیت را در کشورشان نمی بینند و ما باید شکرگذار این امنیت در کشورمان باشیم.


وی با بیان این‌که شهدا کشتی انقلاب را به ساحل امنیت رساندند و با خون خود امنیت کشور را بیمه کردند، افزود: نسل جوان انقلاب اسلامی ایران نیز اهداف و آرمان های ی بلند حضرت امام خمینی(ره) و شهدا را دنبال می کنند که بر این اساس آینده روشنی را برای کشور ترسیم می کنند.


نسرین پیرسمساری، معاون امور بانوان اداره کل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی نیز در سخنانی یادآور شد: جشنواره اسوه های صبر و مقاومت در سه بخش فرهنگی و هنری، علمی و پژوهشی و جانبی برگزار شد./935/202/ب2

ارسال نظرات