۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳
کد خبر: ۳۲۳۷۴۰
امام جمعه دامغان:

زنان در حفظ میراث بزرگ انقلاب اسلامی نقشی کلیدی دارند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دامغان با بیان اینکه اقتدار امروز کشور و بالندگی و پویایی انقلاب اسلامی ثمره خون صدها هزار شهید و جانباز و ایثارگر و خسارات مادی و معنوی گسترده در مبارزه با استکبار جهانی است، گفت: امروز زنان در حفظ میراث بزرگ انقلاب اسلامی نقشی کلیدی دارند و حمایت از ولایت، حضور در صحنه، اشاعه معنویت و پرورش نسلی پاک وظایف اصلی بانوان است.
همايش ياس نبوي همايش ياس نبوي همايش ياس نبوي همايش ياس نبوي همايش ياس نبوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان امام جمعه این شهرستان در همایش یاس نبوی که به همت اداره تبلیغات اسلامی، کانون ام ابیها(س) و مجمع قاریان قرآن و عترت شب گذشته در سالن همایش‌‌های کانون امام خمینی(ره) دامغان برگزار شد، در جمع بانوان فعال فرهنگی و قرآنی این شهرستان زوجین را از منظر اسلام به چهار دسته زنان خوب و مردان خوب، زنان بد و مردان بد و مردان نیک و زنان بد، مردان بد و زنان خوب تقسیم کرد.

 

وی چهار زن برگزیده عالم حضرت فاطمه(س)، حضرت خدیجه(س)، آسیه همسر فرعون و حضرت مریم مادر عیسی مسیح(ع) را الگوهای برتر بانوان عالم خلقت عنوان و اضافه کرد: هر یک از زنان جامعه ما باید خود را ارزیابی کنند و ببینند دنباله رو کدام محور از چهار گونه زوجین نامبرده هستند و بکوشند در سال جدید خود را در اخلاق، تدین و عفت به چهارچوبی که اسلام مشخص کرده نزدیک کنند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه زنان و مادران جامعه اسلامی باید به گونه‌ای عمل کنند که مدفن  آنان بر اساس آیات و روایات روضه‌ و باغی از بستان‌های بهشت باشد و نه گودالی از جهنم، تصریح کرد: زنان شاغل ما باید بیشترین توجه و پایبندی را به احکام و ارزش‌های اسلامی داشته باشند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان یادآور شد: حضرت خدیجه(س) جان و همه اموالش را در راه حفظ و گسترش اسلام عطا می‌کند، زبیده، گوهرشاد، پروین اعتصامی و بانو مجتهده اصفهانی و بسیاری دیگر از بانوان بزرگ تاریخ اسلام و ایران جان، مال، هنر و علم خود را در راه اعتلای دین و میهن صرف کردند و اینگونه ماندگار شدند.

 

امام جمعه دامغان مادران شهدا را به واسطه ایمان و عقیده مستحکم، اراده راسخ، صبردر مقابل مصائب، الگوهای نیکو و ملموس زنان جامعه اسلامی در عصر حاضر برشمرد و گفت: ثروت اندوزی و تجمل‌گرایی بر قدر و منزلت زن مسلمان نمی‌افزاید، فراموش نکنیم که زهرای اطهر(س) در خانه‌ای کوچک و ساده، گوهرهایی همچون امام حسن، امام حسین(ع) و زینب کبری(س) را تربیت کرد که تمامی بشریت مدیون آنها هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان اضافه کرد: خود را به دلیل زن بودن کوچک نشمارید، همانا زنان از منظر روحانی و معنویت حتی به قدر سرسوزنی از مردان کمتر نیستند؛ یک زن پاک می تواند محور به وجود آمدن یک نسل و جامعه پاک باشد همانگونه که زنان بد می‌توانند مایع فساد و تباهی یک نسل و جامعه باشند./977/202/ب1

ارسال نظرات