۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۳۲۳۷۴۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

عزتمندی و استقامت ملت ایران در برابر دشمنان در قالب هنر به نسل‌های آینده منتقل شود

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: باید عزتمندی و استقامت ملت ایران در دوران انقلاب، دفاع مقدس و تحریم دشمنان در قالب هنر به نسل‌های آینده منتقل شود.
حجت الاسلام يعقوبي- ديدار با هنرمندان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با هنرمندان استان که به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت سیدمرتضی آوینی و هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: با وجود اینکه در کشور ما گنجینه‌های پربار و منابع غنی فرهنگی و هنری وجود دارد اما در قالب‌بندی، بسته‌بندی و ارائه شکیل این داشته‌های فرهنگی و هنری مشکل داریم.

 

وی با بیان اینکه یکی از رسالت‌های اصلی حوزه هنری کشف، جهت‌دهی و ارائه این استعدادها و گنجینه‌ها است، افزود: جهت‌دهی به استعدادها و فراهم کردن زمینه شکوفایی آن‌ها یکی از وظایف مهم حوزه هنری و متولیان عرصه فرهنگ و هنر کشور است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه هنر انقلابی و ارزشی باید از داشته‌های گذشته جامعه پلی برای آینده بسازد، تصریح کرد: ما در ایران اسلامی دستمایه‌ها و منابع غنی داریم که ارائه و انتقال این داشته‌ها نیازمند ارتقای هنر در بخش‌های مختلف است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی ادامه داد: باید هنرمندان عزتمندی و استقامت ملت ایران در دوران انقلاب، هشت سال دفاع مقدس و سال‌های تحریم دشمنان را در قالب هنر به نسل آینده منتقل کنند تا این ارزش‌ها ماندگار شوند.

 

وی با تأکید بر اینکه می‌بایست فرهنگ مقطع کنونی نظام اسلامی در قالب هنر به زمان و نسل آینده منتقل شود، خاطرنشان کرد: درواقع یکی از هنرهای انقلاب اسلامی آوردن هنرمندان متعهد به صحنه بود و نظام اسلامی با فراهم کردن فرصتی برای هنرنمایی هنرمندان، هنر آن‌ها را در خدمت دین و اعتقادات الهی قرار داد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه هنر اصیل مردم را از ابتذال به سوی اعتلا سوق می‌دهد، افزود: امام راحل هنرمندی بود که با بسیج مردم و گفتمان اسلامی نقطه عطفی در تاریخ بشر رقم زد و زمینه ارتقا و تعالی ملت ایران را فراهم کرد.

 

وی با اشاره به اینکه هنر امام راحل تغییر در گفتمان‌ها و نگرش‌ها بود، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز این جریان را گسترش داده و تقویت کردند به‌گونه‌ای که در جهانی که قدرتمندان و زورگویان آن در پی خودباختگی ملت‌ها هستند، ملت ایران ابتدا به خودباوری و سپس به خداباوری رسیده و مؤفق شدند در برابر دنیای استکبار ایستادگی کنند.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن بیستم فروردین‌ماه، سالروز شهادت شهید سیدمرتضی آوینی، اظهار کرد: این شهید بزرگوار با آمیختن تفکر، هنر و فرهنگ اسلامی در دوران دفاع مقدس، هنر ارزشی و انقلابی را به نمایش گذاشت.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه شهید آوینی نماد غیرت و فرهنگ و هنر جامعه اسلامی است، افزود: شهید آوینی یک شخص نیست بله یک فرهنگ و الگو بوده و می‌بایست آثار این هنرمند بزرگ به نسل‌های جدید جامعه معرفی شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی با بیان اینکه شهید آوینی در آثار و مکتوبات خود سبک زندگی اسلامی را ترسیم می‌کند، اضافه کرد: این هنرمند ارزشی در عین حال یک ادیب و تحلیل‌گر اجتماعی واقع‌بین و منصف بوده که ادامه راه او از سوی هنرمندان از ضرورت‌های جامعه اسلامی است./9314/202/ب1

ارسال نظرات