۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۳۲۳۷۶۴
مدیر مدرسه علمیه نجمه خاتون:

بانوان طلبه سبب تحول مثبت در محیط خانواده و جامعه می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) گفت: حضور خواهران در حوزه‌های علمیه سبب ایجاد تحول در محیط خانواده و فرهنگ سازی مثبت در جامعه می‌شود.
حوزه علميه

نرگس یاوران مدیر مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در زمینه نقش تحصیل بانوان در حوزه علمیه، گفت: حضور خواهران در حوزه‌های علمیه سبب ایجاد تحول در محیط خانواده و فرهنگ سازی مثبت در جامعه می‌شوند.

 

مدیر مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) درباره تبلیغ خواهران در سطح جامعه، گفت: طلاب خواهر همزمان با فرا گرفتن علوم دینی در زمینه خودشناسی و خودسازی تلاش می‌کنند تا با تزکیه نفس مبلغانی شایسته و نقش آفرین در سطح جامعه باشند.

 

وی افزود: تربیت مبلغ در حوزه‎های علمیه خواهر و تاثیرگذاری مطلوب آنان بر قشر عظیم بانوان که نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند بسیار حائز اهمیت است.

 

یاوران با اشاره به ضرورت تبلیغ، ابراز کرد: امروز مبلغان باید در این امر خطیر خود را مسؤول بدانند چرا که با توجه به عصر ارتباطات و برنامهریزی دشمنان که در عرصههای مختلف اجتماعی، فرهنگی و... برای ایجاد فساد، بغض و دشمنی با ارزشها و فضیلت‌های انسانی انجام می‌دهد تبلیغ امری ضروری و مهم تلقی می‌شود.

 

مدیر مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) با اشاره به ظرفیت حوزه علمیه نجمه خاتون(س) در پذیرش طلاب خواهر برای سال تحصیلی جدید، بیان داشت: حوزه علمیه نجمه خاتون(س) در سال تحصیلی جدید 65 طلبه خواهر به صورت حضوری و نیمه حضوری پذیرش خواهد داشت و این در حالی است که هم اکنون 180 طلبه به صورت حضوری و نیمه حضوری در زمینه کسب معارف و علوم دینی در سطح دو به جد در حال تحصیل هستند.

 

یاوران درباره برنامه‌های فرهنگی این مرکز، گفت: برقراری کلاس‌های آموزش قرآن از سوی اساتید مجرب، آموزش فنون سخنرانی در پایه سوم و ارجاع آنان به مدارس مورد نظر در ایام محرم، صفر، رجب، شعبان و ماه مبارک رمضان، آموزش کمک‌های اولیه در حد مربی، طرح مسابقات متنوع و تجلیل از برندگان آن، برگزاری همه مراسم‌های ملی و مذهبی و همچنین برگزاری اردوی‌های زیارتی و تفریحی مانند مشهد، قم، اماکن متبرکه و فضاهای خوش آب و هوا از برنامه های فرهنگی این مرکز به شمار می‌آید تا بدین وسیله نشاط طلاب در طی سال تحصیلی فراهم شود.

 

 وی در پایان خاطرنشان کرد: حوزه علمیه نجمه خاتون(س) از سال 84 به صورت مصوب به فعالیت و تربیت طلاب معزز پرداخته است.  

 

شایان ذکر است مرحوم آیت الله سید علی غیوری، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر تولیت و مؤسس این مرکز آموزشی را تا دو سال گذشته بر عهده داشتند./813/302/ب1

ارسال نظرات