۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۳۲۳۷۹۶
امام جمعه شهر مهربان:

تحقق اقتصاد مقاومتی در عمل نیازمند همدلی و همزبانی دولت و ملت است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام مرسلی گفت: نتیجه اقتصاد مقاومتی، قطع وابستگی به نظام اقتصادی تک محصولی یعنی جلوگیری از خام فروشی یا ارزان فروشی است.
 «اقتصاد مقاومتي؛

حجت‌الاسلام حسن مرسلی، امام جمعه شهر مهربان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به نامگذاری سال 1395 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، اظهار داشت: رهبر انقلاب با این نامگذاری به همه مسؤولان کشور یادآوری کردند که باید همت خود را به اقتصاد مقاومتی و توجه به تولید داخلی معطوف کنند.


امام جمعه شهر مهربان تاکید مقام معظم رهبری بر اقدام و عمل را حاکی از شعاری بودن برخی حرف‌ها در سال‌های گذشته دانست و افزود: در سال گذشته شعارهای توخالی زیادی داده شد و هیچ عملی اساسی برای بهتر شدن وضعیت انجام نشد و امسال باید از این وضعیت خارج شده و شاهد اقدام و عمل مسؤولان به شعارها و گفته‌های خود باشیم.


حجت الاسلام مرسلی حل مشکلات اقتصادی کشور را در گروه اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: علاج همه خلأها در اقتصاد مقاومتی است و اگر بخواهیم مشکل رکود را حل کنیم اول باید مشکل تولید داخلی حل کنیم و همه این‌ها در اقتصاد مقاومتی پیش بینی شده است.


وی با بیان این‌که نتیجه اقتصاد مقاومتی، قطع وابستگی به نظام اقتصادی تک محصولی یعنی جلوگیری از خام فروشی یا ارزان فروشی است، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی تنوع در تولید، مبتنی بر زنجیره تولید و دارای صنایع تبدیلی یا حلقه های مکمل است.


امام جمعه شهر مهربان ادامه داد: اقتصاد مقاومتی منجر به تکمیل ظرفیت اشتغال، تربیت نیروی انسانی کیفی، پرورش استعدادهای فردی می شود. اقتصاد مقاومتی یعنی حداقل نرخ بیکاری، استفاده صحیح از منابع طبیعی و حفظ محیط زیست، دوراندیشی و آینده نگری در منابع سطحی و ذخایر زیر زمینی است.


حجت الاسلام مرسلی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی تراز مثبت اقتصادی در بحث صادرات و واردات محصولات نهایی، اقتصاد مقاومتی به معنای معرفت درست بوم شناختی طبیعی و ریخت شناختی جمعیتی کشور می باشد. اقتصاد مقاومتی یعنی برنامه ریزی تعریف شده و عملیاتی کردن آن.


وی با باین این‌که تحقق اقتصاد مقاومتی در عمل نیازمند همدلی و همزبانی دولت و ملت است، خاطرنشان کرد: مردم جدا از دولت و دولت جدا از مردم نیست، بنابراین باید نهایت همت و تلاش خود را در تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشیم./935/302/ب1

ارسال نظرات