۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۳۲۳۸۲۱
نماینده سابق ولی فقیه در سپاه امام رضا:

خانه‌داری از اصیل‌ترین و پاکیزه‌ترین کارها برای زنان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده سابق ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) با بیان این که از دیدگاه حضرت زهرا(س) بهترین کار برای زن خانه‌داری است، گفت: خانه‌داری از اصیل ترین، پاکیزه ترین و در شأن‌ترین کارها برای زن و دارای ابعاد وسیع مدیریت، عزت، تدبیر، تربیت، تزکیه، کار اجرایی و فرهنگی است.
حضرت زهرا(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد جمالی، نماینده سابق ولی فقیه در سپاه مشهد، پیش از ظهر امروز در همایش بصیرت فاطمی که به مناسبت گرامیداشت هفته زن ویژه همسران کارکنان اوقاف و امور خیریه در تالار نور برگزار شد، گفت: بهترین یاری مؤمنان نسبت به یکدیگر، پند و موعظه است و بر خلاف تصور موجود، به فرموده قرآن کریم، پند برای مؤمنان است و نیازی جدی.


وی در ادامه با اشاره به شخصیت حضرت زهرا(س)، اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) در وصف ایشان از تعابیری که برای ائمه اطهار(ع) استفاده می کنند، استفاده کرده‌اند که نشان دهنده جایگاه والای آن حضرت است.


حجت الاسلام جمالی با بیان این که حضرت زهرا(س) سید زنان جهان از اولین تا آخرین هستند، افزود: از آن حضرت سؤال شد که در این دنیا از چه چیزی لذت می برید و برایتان خوشایند است؟ فرمودند اول عبودیت خدا، دیدن چهره پیامبر(ص) و تلاوت قرآن.


نماینده سابق ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) در بیان اهمیت عبودیت، تصریح کرد: این که خداوند عبودیت را هدف آفرینش انسان معرفی می‌کند برای این است که عزت انسان در گرو عبودیت حق است وگرنه خداوند نیازی به بندگی ما ندارد.


وی ادامه داد: حضرت زهرا(س) در عبودیت در همه ابعاد به جایی رسیدند که ملائکه که خود در اوج عبودیت هستند به تماشای عبادت آن حضرت می‌آمدند.


حجت الاسلام جمالی خاطرنشان کرد: بهترین کار زن در زندگی مشترک، خانه داری است؛ چنان که حضرت زهرا(س) فرمودند در زندگی مشترک خود با امیرمؤمنان علی(ع) بهترین لحظه برایم، لحظه ای بود که در آغاز زندگی، پیامبر(ص) کارها را میان من وهمسرم تقسیم و کار  خانه را به من واگذار کردند و من از این که به این ترتیب از مواجهه با نامحرمان در امان ماندم، بسیار خوشحال شدم.


سخنران حرم مطهر رضوی اضافه کرد: کار خانه از اصیل‌ترین، پاکیزه ترین و در شأن‌ترین کارها برای زن و دارای ابعاد وسیع و شامل مدیریت، عزت، تدبیر، تربیت، تزکیه، کار اجرایی و فرهنگی است.


وی یادآور شد: پس از عبودیت خدا، بهترین عمل در زندگی مشترک برای زن، امانت داری و صداقت نسبت به زندگی مشترکش است؛ چنان که در روایت آمده بهترین عمل برای مرد و زن این است که به گونه ای زندگی کنند که همه اعضای خانواده از آن ها راضی باشند، به ویژه همسرشان امیرمؤمنان علی(ع) در واپسین لحظات عمر حضرت زهرا(س) به ایشان فرمودند من جز خیر از تو ندیدم./930/202/ب2

ارسال نظرات