۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۳۲۳۸۴۲
استاد حوزه علمیه تشریح کرد؛

راهکارهای جلوگیری از تفریحات ناسالم در جامعه

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه به تشریح راهکارهای جلوگیری از تفریحات ناسالم در جامعه پرداخت و گفت: با ترویج و جایگزینی تفریحات و ورزش‌های سالم می‌توان از گسترش تفریحات ناسالم در جامعه جلوگیری کرد.
حسن دهشيري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسن دهشیری، امام جمعه شهرستان اردستان امروز در برنامه «دوستانه» رادیو معارف، با بیان این که یکی از نیازهای انسان برخورداری از تفریحات سالم و اجتماعی است، گفت: در روایات اسلامی آمده است که اوقات روزانه خویش را به چهار بخش تقسیم‌بندی کنید؛ عبادت و بندگی خداوند، کسب روزری حلال، معاشرت با هم نوعان و تفریح و لذت بردن زندگی و از تفریحات مشروع برای بهره‌گیری شادابی در بخش‌های استفاده کنند.

 

حجت الاسلام دهشیری بیان کرد: روایات اسلامی سوارکاری، شناگری و اسب سواری را از تفریحات سالم نام برده‌اند به گونه‌ای که شرط‌بندی در این موارد را صحیح دانسته است.

 

این کارشناس مسائل مذهبی ابراز کرد: دین اسلام با تفریحات ناسالم همانند تمسخر دیگران، برگزاری اردوهای مختلط و مجالس شبانه مخالف است.

 

حجت الاسلام دهشیری عنوان کرد: در آیه 90 و 91 از سوره مائده، قمار بازی و میگساری و بخت آزمایی را اعمال پلید و از ابزار شیطان معرفی شده است.

 

وی در ادامه سخنانش به بیان پیامدهای تفریحات ناسالم در جامعه پرداخت و گفت: ترویج و گسترش تفریحات ناسالم سبب افزایش خشونت در جامعه، بی‌غیرتی مردان و بی‌حیای‌زنان، افزایش بی ایمانی و بی‌اعتقادی میان نسل جوان می‌شود.

 

وی به بیان راهکارهای جلوگیری از تفریحات ناسالم پرداخت و افزود: با ترویج و جایگزینی تفریحات و ورزش‌های سالم می‌توان از گسترش تفریحات ناسالم در جامعه جلوگیری کرد.

 

امام جمعه شهرستان اردستان ابراز کرد: مناسب است که مسؤولان و نهادها نظارت بر اماکن تفریحی و سیاحتی کنار دریا و پارک‌های نظارت کافی و بایسته داشته و از ترویج تفریحات ناسالم جلوگیری کنند.

 

وی با بیان این که پرداختن به تفریحات ناسالم ریشه در ناآگاهی جوانان دارد، گفت: مناسب است که آثار و پیامدهای رفتارهای ناشایست و تفریحات ناسالم برای جوانان با استفاده از روش‌های سؤالی و غیر مستقیم تببین شود.

 

حجت الاسلام دهشیری بیان کرد: در مرحله آخر اگر تمام شیوه‌های ارشادی پاسخگو نبود، می‌توان از روش توبیخی و انتظامی برای جلوگیری از منکر و تفریحات ناسالم در جامعه استفاده کرد./998/202/ب2

ارسال نظرات