۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۳۲۳۸۵۷

مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله خوانساری برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله محمدباقر خوانساری در مسجد امام خمینی(ره) برگزار شد.
حجت الاسلام ابولقاسم شجاعي مراسم ختم مراسم ختم مراسم ختم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله محمدباقر خوانساری عصر امروز پنج شنبه در مسجد امام خمینی(ره) با حضور عموم مردم، علما و طلاب علوم دینی برگزار شد.

 

حجت الاسلام سید ابوالقاسم شجاعی استاد حوزه در این مراسم، گفت: اگر قرن ها از زمان فقاهت در قم بگذرد خواندن نماز باران از سوی پدر آیت الله محمدباقر خوانساری فراموش نخواهد شد، آیت الله محمدباقر خوانساری از زمانی که به فرموده امام(ره) به مسجد امام خمینی آمد خدمات بسیاری را ارائه داد، در این مسجد تفسیر قرآن جاری بود.


وی با اشاره به مسأله علم، گفت: بشری که در متن زندگی عالم از دنیا برود در قیامت والاترین جایگاه را خواهد داشت.

 

استاد حوزه در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: ابوذر به محضر رسول خدا(ص) رسید و عرض کرد، جنازه شهیدی آماده دفن است و همچنین شرکت در بحث علمی، سوال کرد کدام کار را باید ابتدا انجام دهم، پیامبر اکرم(ص) فرمودند، اگر افراد دیگری می توانند آن شهید را تشییع کنند بدان که نشستن یک ساعت در محضر عالم برابر است با تشییع هزار شهید، اباذر بدان که یک ساعت نشستن در محضر عالم معادل است با دوازه هزار ختم قرآن.


وی افزود: کدام عالم مدنظر است، در عین اینکه تمامی علوم محترم هستد منظور آن عالمی است که حلال و حرام در محضر وی تشخیص داده شود، مساله فقه و فقاهت در اسلام یک سطح والایی دارد، مردم اگر از علما استفاده نکنند مورد مواخذه قرار خواهند گرفت.

 

حجت الاسلام شجاعی با بیان اینکه یک عالم سخت کوش در برابر مشکلات می ایستد و به مقام عالی مرجعیت می رسد، تصریح کرد: روایت داریم علم در گرسنگی قرار گرفته است، مقام فقیه در کنار سفره با برکت ائمه در قیامت قرار خواهد بود.


وی افزود: فقاهت مرهون اساس عالی تقوا است، به یک معنا یعنی یک فقیه به تمام معنا در تمام طول عمر خویش مراقب سخنان خود است.


 
استاد حوزه با اشاره به خاطره ای از آیت الله العظمی بروجردی، گفت: فردی از کشور عربستان خواستار ملاقات با آیت الله بروجردی بود ولی این مرجع عالی قدر اجازه ملاقات ندادند، از آیت الله سوال کردند علت اجازه ندادن چه بود، ایشان در پاسخ گفتند؛ علت این بود که وقتی به ملاقات بنده می آمد و هدایایی را اهدا کرده و دیگر به زیارت حضرت معصومه(س) نمی رفت زیراکه وهابی است./811/202/ب1

ارسال نظرات