۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۴
کد خبر: ۳۲۳۸۷۷
حجت‌الاسلام ماندگاری:

عاقبت بخیری در این است که حرف ولی فقیه بر زمین نماند

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام ماندگاری گفت: ولایتمداری برای شهدا یک اصل بوده و عاقبت بخیری در این است که حرف ولی فقیه بر زمین نماند.
حجت الاسلام ماندگاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری رییس مؤسسه روایت سیره شهدا در مراسم چهملین روز شهادت شهید مدافح حرم حجت اسدی که در مسجد امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: ما فکر می کردیم نسل شهید اسدی‌ها برای رسیدن به اهداف اسلام و انقلاب خود را به آب و آتش نمی‌زنند اما امروز می‌بینیم یک تعداد جوانمرد پیدا شده‌اند که برای جهاد از ایران به کشورهایی مانند سوریه هجرت می‌کنند.

 

وی افزود: این عزم جوانان برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) نشان از این دارد که یک نفسی در آنان اثر کرده و درواقع کسی برای آن‌ها دعا کرده است، کسی واسطه خیر میان خدا و بندگان خداست.

 

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: این واسطه خیر در دیروز و امروز ما هم وجود داشته است و ما باید روح بلند داشته باشیم که این دعاهای خیر را دریافت کنیم.

 

حجت‌الاسلام ماندگاری تاکید کرد: محفل شهدا محفل محاکمه وجدان است؛ شهدا از خیلی‌ها که ادعا دارند جلو زدند.

 

وی با اشاره به آیه 54 سوره مائده که خداوند وضعیت یاران پیامبر اکرم(ص) را پس از ایشان تشریح می‌کند، خاطرنشان کرد: خداوند در این آیه به رسول گرامی اسلام تاکید می‌کند که افرادی که در اطراف تو هستند هر چند ایمان آورده‌اند اما امکان دارد در میانه راه بمانند و کم بیاورند بنابراین بدان که خداوند همه کمبودها را جبران می کند.

 

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا در ادامه اظهار کرد: من و شما هم اگر کشته شویم خداوند کم نمی‌آورد؛ همانطوری که در صحرای عاشورا همه به شهادت رسیدند اما خداوند حسین(ع) را علمدار دل‌ها قرار داد.

 

حجت‌الاسلام ماندگاری با بیان اینکه یکی از وعده‌های قطعی خداوند این است که بندگان خود را هدایت می‌کند، گفت: خداوند عده‌ای را واسطه برای هدایت بندگان قرار می‌دهد همانند شهدا که چراغ هدایت هستند.

 

وی با تاکید بر ولایتمداری شهدا تصریح کرد: نخستین ویژگی افرادی که در راه خدا کم نمی‌آورند اصل ولایتمداری است و درواقع آن‌هایی که کم می‌آورند ولایت‌گریز هستند.

 

این کارشناس مذهبی یادآور شد: در انتخابات نخست ایران حدود 98 درصد از مردم به جمهوری اسلامی رای دادند و یک صدا گفتند هر چه امام بگوید چراکه عاقبت بخیری در این است که حرف ولی فقیه بر زمین نماند.

 

حجت‌الاسلام ماندگاری اظهار کرد: ولی امر مسلمین تاکید می‌کنند که ما به آمریکا بدبین هستیم اما در مقابل آقایانی که تریبون و قدرت دارند می‌گویند که ما نمی‌توانیم صددرصد به آمریکا بدبین باشیم.

 

وی افزود: رهبر انقلاب می‌فرمایند که ما اهل مذاکره هستیم اما در مقابل زورگویان یک دستمان را موشک می‌گیریم و با یک دست مذاکره می‌کنیم اما عده‌ای به دنبال حذف توان موشکی ایران بوده و می‌گویند دنیای امروز دنیای مذاکره است.

 

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا تصریح کرد: شهدا می‌گویند ولایت بیشتر می‌فهمد و رستگاری ما در گرو اطاعت از امر ولی است اما برخی افراد می‌گویند از کجا معلوم ولایت بیشتر می‌فهمد؛ همان حرف‌هایی که در مورد امام علی(ع) می‌زدند.

 

حجت‌الاسلام ماندگاری گفت: آن‌هایی که کم آوردند دنیایشان را بیشتر از آخرتشان دوست دارند و روحیه خوش‌گذرانی دارند در حالی که شهدا روحیه جهادی داشتند و در همه حال ایمان را مهم ترین ملاک خود قرار می‌دانند./955/202/ب1

ارسال نظرات