۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۳۲۳۸۸۵
مدیر کل ارشاد آذربایجان شرقی:

هنر ارزشی همواره ماندگار و اثرگذار است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: هنر انقلاب اسلامی در زیر لوای صبغه فرهنگی این انقلاب شکوهمند رشد کرده و بالنده شده است.
صفي پور در اختتاميه کتاب دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی اکبر صفی پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی امروز در مراسم تجدید میثاق هنرمندان تبریزی با شهدا، که در آستانه سالروز شهادت سیدمرتضی آوینی و هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: هنر ارزشی همواره ماندگار و اثرگذار است.


وی با تاکید بر پاسداشت خون شهدای انقلاب و دفاع مقدس، گفت: مسلک شهدا چراغ راه هنرمندان متعهد به ارزش های اسلامی و انقلابی است. انقلاب اسلامی ایران دارای صبغه ای فرهنگی است و هنر انقلاب اسلامی نیز در زیر لوای صبغه فرهنگی این انقلاب شکوهمند رشد کرده و بالنده شده است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی افزود: هنر انقلاب اسلامی در واقع هنری است که با بهره‌گیری از قابلیت‌های بیانی منحصربفرد و هم‌نوایی با اهداف و ارزش‌های انقلاب، به انتقال مفهوم، پیام و چگونگی شکل‌گیری نهضت و انقلاب اسلامی می‌پردازد.


وی با اشاره دیدگاه امام خمینی (ره) در زمینه هنر، گفت: زمانی که رهبر این انقلاب شکوهمند، هنر را دمیدن روح تعهد در کالبد انسان ها عنوان می کند، پس می توان گفت هنرمند انقلابی و اسلامی با دلی مشتاق و روحی لطیف، می تواند راهنمای جامعه به سمت بالندگی و تعالی باشد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، خواستار حضور بیش از پیش هنرمندان متعهد در عرصه های جهانی شد و گفت: هنر ایرانی، اسلامی و انقلابی باید حرفی برای گفتن داشته باشد و نسخه ای در خور و شایسته برای جوانان این مرز و بوم ارائه کند.


صفی پور با بیان این‌که هنوز جهانیان با هنر ارزشی و انقلابی ایران آشنا نیستند، افزود: تأکیدی که رهبر معظم انقلاب بر پایداری و اثرگذاری هنر دارند، رسالت هنرمندان و اصحاب فرهنگ را مضاعف کرده و متولیان فرهنگی را به تلاش هر چه بیشتر در این عرصه وا می دارد.


وی در پایان با بیان این‌که هنر انقلاب اسلامی با الگوپذیری از سبک و مسلک هنرمندانی چون شهید آوینی تداوم خواهند یافت، تصریح کرد: هنر ارزشی انقلاب در مقابل هنر وارداتی و بی هویت غرب قرار دارد، هنری که اثری ماندگار بر روح و روان نداشته باشد، جاودانه نخواهد بود./935/203/ب1

ارسال نظرات