۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۳۲۳۸۹۱
آیت الله حائری شیرازی:

مرقد امامزادگان شعبه ای از قبور اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که خدا امامزادگان را وسیله ای برای حاجات انسان ها قرار داده است، گفت: در زیارت جامعه آمده است، روح ائمه اطهار در روح امامزادگان و قبر امامان ما در قبر امامزادگان است؛ قبرامامزادگان شعبه ای از قبور اهل بیت است.
آيت الله محي الدين حائري شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله محی الدین حائری شیرازی عضو مجلس خبرگان رهبری، پنجشنبه شب در حسینیه بیت العباس کاشان در مراسم عزاداری 27 جمادی الثانی سالروز شهادت سلطانعلی ابن امام محمد باقر(ع) تأکید کرد: حضرت سلطانعلی ابن امام محمد باقر(ع) در نوع خودش در بین امامزادگان ما راه روشن و مشخصی در امر ولایت دارد.  

 

وی افزود: این امامزاده واجب التعظیم، کسی است که هم نماینده رسمی پدر به عنوان امام زمان حاضر و هم نماینده رسمی برادر را به عنوان امام زمان بعدی دارد و این که امام زاده ای خودش را وقف راه برادر کند کار سخت و دشواری است.

 

به گفته وی، علی بن باقر(ع) که شما مردم مومن کاشان برای تجلیل از او در این مکان گرد هم آمدید، شخصیتی است که بسیاری از افراد برادران را تحریک می کردند تا علیه برادرش مقابله کند، اما این معرفت او است که نمایندگی آنها را قبول می کند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری یاد آور شد: این کارساده ای نیست که علی بن باقر(ع) که نمایندگی پدرش را در این منطقه داشته است در ادامه نمایندگی برادرش را هم پذیرفته است و این شأن خیلی بالایی است.  

 

آیت الله حائری شیرازی، با تأکید بر این که امامزادگان نقش میخ های ستون دین را دارند گفت: اگر اطراف چادر را میخ نزنند باد آن را از جا می‌کند، از این رو، دین خود را به امامزادگان گره بزنید، چرا که وجود این امامزادگان رابطه شما را با دین تان محکم نگه می دارد.

 

وی با اشاره به این که امامزادگان زائران خود را شفاعت می کنند یاد آور شد: امامزادگان مانند عقاب در صحرای محشر شیعیان، زائران و مخلصان خود را از روی زمین برداشته و می برند و نجات می دهند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با تأکید بر این که خدا امامزادگان را وسیله ای برای حاجات انسان ها قرار داده است گفت: در زیارت جامعه آمده است، روح ائمه اطهار در روح امامزادگان و قبر امامان ما در قبر امامزادگان است، قبر امامزادگان شعبه ای از قبور اهل بیت است.  

 

آیت الله حائری شیرازی یاد آور شد: روایت است، کسی که برادر دینی خودش را در آغوش بگیرد و زیارت کند، مثل این که با خدا دیدار کرده است چرا که نور خدا در او است و چون مهر ائمه اطهار در قلب او است، مانند این است که اهل بیت را زیارت کرده است و شما که محب سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) هستید، همه شما شعبه ای از این نور هستید، از این رو هر کس شما را زیارت کند انگار علی بن باقر را زیارت کرده است.

 

شایان ذکر است، حضرت سلطانعلی(ع) فرزند بلافصل امام محمد باقر(ع) در سال 113 هجری قمری بنا به دعوت مردم ولایتمدار فین و کاشان از طرف امام معصوم(پدر خود) به آن منطقه رفت و به‌مدت 3 سال به راهنمایی و ارشاد مردم پرداخت، وی در حالی که نیابت امام را از سوی دو امام زمان خود به‌عهده داشت، با لشکرکشی حکام منطقه روبه‌رو شد و پس از 3 روز مبارزه در سرزمین اردهال به‌همراه یارانش مانند جد مظلومش امام حسین(ع) با لب تشنه، سر از بدنش جدا کردند.

 

شایان ذکر است، است 27 جمادی الثانی یادآور حماسه خونین و جاویدان اردهال در سال 116 هجری قمری و سالروز شهادت فرزند بلافصل امام محمدباقر(ع) و حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع) در مشهداردهال کاشان است که ایشان نخستین شهید خاندان پاک اهل‌بیت(ع) در ایران است./1307/202/ب1

ارسال نظرات