۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۱
کد خبر: ۳۲۳۸۹۷
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

انفعال در قاموس انقلاب هیچ جایگاهی ندارد/ غفلت هنرمندان از بیان دستاوردهای انقلاب استحاله نظام را در پی خواهد داشت

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام غفلت از بیان دستاوردهای انقلاب و آشکار نکردن تهدیدات پیش رو را موجب استحاله شدن نظام دانست و گفت: متأسفانه برخی ها منفعلانه بر سر سفره مذاکره و اعتدال می نشینند در حالی که انفعال در قاموس انقلاب هیچ جایگاهی ندارد.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری شامگاه پنج شنبه، در دیدار با جمعی از هنرمندان و اصحاب رسانه این استان که به مناسبت آغاز هفته هنر اسلامی برگزار شد، حضور در محفل هنرمندان و مشاهده هنرنمایی های آنان را نشاط آور خواند و گفت: شاید هر محفل و جمع دیگری بنا به دلایلی ملال آور و خسته کننده باشد اما محفل هنرمندان همیشه شاداب و پویا است چراکه از درون آن ذوق و طراوات می جوشد و هر کجا که ذوق و طراوت از درون انسان متعهد جوشش داشته باشد، به یقین نشاط و شادابی در پی دارد و این ویژگی برجسته و منحصر به فرد هنر و هنرمند است.

 

امام جمعه شهرکرد پیوند و درهم آمیخته شدن هنر و انقلاب اسلامی به عنوان دو عرصه وسیع و گسترده را موجب پویایی و طراوت جامعه دانست و تصریح کرد: اقتضاء پیوند میان هنر که یک عرصه باطراوت و انقلاب اسلامی که یک عرصه گسترده است، باید آن باشد که ما شاهد یک جامعه سراسر نشاط، طراوت و پویایی در اثر هنرنمایی هنرمندان باشیم که تا رسیدن به آن نقطه فاصله است.

 

وی گفت: آن چه که در گذشته انجام شده و آن چه که در آینده در عرصه هنر و ترویج هنر انقلابی انجام می‌شود جای تقدیر است اما دامنه‌ انقلاب اسلامی بسیار گسترده است و یک عرصه پهناور و حتی می توان گفت بی منتها است که تا رسیدن به آن نقطه فاصله است؛ بنابراین بیش از این‌ها باید نسبت به ترویج و تعمیق هنر نشأت گرفته از اسلامی در جامعه تلاش کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با یادآوری برخی مطالبات از اصحاب هنر، تصریح کرد: اگر گاهی مطالبات و توقعاتی از هنرمندان می‌‌شود این هرگز به معنای نادیده گرفتن آن چه که انجام می شود و زحمات صورت گرفته نیست، بلکه به جهت همان عرصه پهناوری است که انقلاب اسلامی در بردارد و رسالت بزرگی که هنرمندان در این عرصه باید انجام بدهند، است.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه به تبیین جایگاه و موقعیت کنونی انقلاب و خطرات و تهدیدهایی که در کمین انقلاب هستند پرداخت و گفت: هنرمندان باید در عرصه های مختلف هنری، تهدیدات و چالش‌های پیش روی انقلاب را به رخ جامعه بکشند و همچنین دستاوردها، راه حرکت و پویایی انقلاب را نیز نمایان و در منظر عموم قرار بدهند.

 

وی غفلت از بیان دستاوردهای انقلاب و آشکار نکردن تهدیدات پیش رو را موجب استحاله شدن نظام دانست و تأکید کرد: استحاله نظام که عبارت است از وارونه کردن و رنگ باختن ارزش‌ها و اهداف اصیل انقلاب که امام و شهدا برای ما به یادگار گذاشتند و در مقابل چیزهای دیگری را که غرب و دشمنان می‌خواهند زیبا جلوه دادن و در مرعا و منظر عموم قرار دادن، خطر بزرگی است که رهبر معظم انقلاب بارها ما را به آن توجه داده اند.

 

رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: دشمن استحاله را با رنگ‌های تیره و چهره‌ای زشت برای جامعه نمایان نمی‌کند، بلکه زیبا و با رنگ و لعاب و نام قابل قبول در منظر مردم قرار می‌دهد و طبعا یک عده افراد غافل نیز این راه را انتخاب می‌کنند و به این وسیله آرام آرام زمینه استحاله شدن نظام فراهم می‌شود.

 

وی با تأکید بر این که ارتباط با جهان باید به درستی ترسیم شود، تصریح کرد: ارتباط مسأله بسیار ضروری و زیبا است و اساسا انسان هم بر اساس همین رابطه آفریده شده است، اما باید مراقب بود که این رابطه چگونه، به چه قیمتی، با چه ابزاری و بر مبنای چه گفتمانی باید شکل بگیرد که اگر انسان یک لحظه از این مسائل غفلت کند به استحاله انقلاب منجر می‌شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که هدف از بیان این سخنان تضعیف فرد و یا جمع خاصی نیست، بلکه تنها و تنها در مقام تبیین واقعیت هستیم، افزود: امروز بحث اعتدال مطرح است که اعتدال یک گفتمان بسیار ارزشمند است اما اعتدال معنای حقیقی اش چیست؟ این باید به خوبی برای جامعه ترسیم شود.

 

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر این که مذاکره و اعتدال مفاهیم پر معنایی هستند که باید خیلی درباره آن ها تأمل شود، تصریح کرد: هنرمندان می توانند به وسیله ابزارهای هنر از جمله شعر،  قلم، فیلم، عکس و دیگر ابزار گسترده و وسیع هنری، متعهدانه این مفاهیم را به درستی برای جامعه تببین و ترسیم کنند.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با انتقاد از کسانی که منفعلانه با مسأله مذاکره و اعتدال برخورد می کنند، تأکید کرد: متأسفانه برخی ها منفعلانه بر سر سفره مذاکره و اعتدال می نشینند در حالی که انفعال در قاموس انقلاب هیچ جایگاهی ندارد و در هیچ جای وحی و دین خدا مؤمن حق ندارد منفعلانه و از سر ضعف با دشمن مواجه شود.

 

این مقام مسؤول تأکید کرد: وظیفه مؤمن اقتدار در برابر دشمنان همراه با مذاکره مقتدرانه، اعتدال مقتدرانه، گفتمان مقتدرانه و نشست و برخواست مقتدرانه است.

 

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: انفعال در این عرصه ها، به شدت به روند انقلاب آسیب می زند و ما متأسفانه امروز با این خطر مواجه هستیم و نگران از این که خدایی نخواسته این روند به انقلاب آسیب برساند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر این که هنرمند متعهد نیز از رواج گفتمان‌های همراه با انفعال در جامعه به شدت نگران است، گفت: هنرمند متعهد می‌تواند با بهره گیری از ابزار هنر به میدان بیاید و افکار عمومی را تسخیر و به سمت اقتدار ارزش های اسلامی هدایت کند./9457/202/ب2

ارسال نظرات