۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۱
کد خبر: ۳۲۳۹۰۰
فرمانده دوران دفاع مقدس:

روایت فتح شهید آوینی از جمله کارهای بزرگ او در خدمت به انقلاب بود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول سابق روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: اسلحه شهید آوینی دوربین او بود که با آن کارهای بسیار بزرگی برای دوران دفاع مقدس انجام داد و روایت فتح شهید آوینی از جمله کارهای بزرگ او در خدمت به انقلاب بود.
دربندي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سرتیپ غلامحسن دربندی مسؤول سابق روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، شامگاه پنجشنبه در مراسم بزرگداشت شهیدان سپهبد علی صیاد شیرازی، سید مرتضی آوینی، رضا چراغی و سعید یزدان پرست، که در قطعه 29 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) برگزار شد، گفت: اسلحه شهید آوینی دوربین او بود که با آن کارهای بسیار بزرگی برای دوران دفاع مقدس انجام داد.

 

وی افزود: اگر کارهایی نظیر چهل شاهد یا روایت فتح شهید آوینی نبود امروز ما درباره جنگ محتواهای بسیار کمی داشتیم، روایت فتح او که زمانی شب‌های جمعه از صداوسیما پخش می‌شد همه مردم و حتی رهبر انقلاب، مخاطب آن بودند.

 

مسؤول سابق روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: در دنیا جنگ‌های زیادی اتفاق افتاده اما نظیر دوران دفاع مقدس نبوده که بعد از آن مردم سنگ ‌قبر کشته‌شدگان خود را همچون امامزادگان تکریم و تعظیم کنند.

 

سرتیپ دربندی با اشاره جایگاه رفیع شهدای گمنام، اظهار داشت: با وجود چنین شهدایی در دوران دفاع مقدس حتی یک سانتی‌متر از خاک کشور ما را دشمن نتوانست به تصرف خود درآورد.

 

وی با اشاره به عملیات بیت‌المقدس، گفت: در این عملیات که صدام شکست خورد مقابل دوربین به فرماندهان مدال داد اما سپس به آن‌ها گفته بود غیرت زنان عراقی از شما بیشتر است وجدان من وقتی آرام می‌گیرد که سرهای شما زیر تانک له شود.

 

مسؤول سابق روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: در مقابل امام راحل هنگام شکست برخی عملیات‌ها به فرماندهان تسکین داده برای آنها دعا می‌کردند و می‌فرمودند: با توکل بر خدا به فکر پیروزی در عملیات‌های بعدی باشید.

 

سرتیپ دربندی در ادامه ابراز کرد: کشوری که ذر رأس آن مردی الهی، فقیه و مجتهد همچون امام راحل باشد سربازش امثال شهید صیاد شیرازی می‌شود که مسیر درست را خوب تشخیص داده و با وجود اینکه فرماندهی بزرگ بوده و کارهای بزرگی که برای انقلاب کرده است خود را سرباز کوچک امام زمان(عج) می‌نامد.

 

وی با اشاره به جمله‌ای از شهید صیاد شیرازی، بیان داشت: او اعتقاد داشت که در جنگ رهبری ما بر عهده ولی‌عصر(عج) بوده برخلاف جنگ‌های دنیا که برای منافع دنیایی و توسعه‌طلبی است، این جنگ برای خدا، اسلام، قرآن و اهل‌بیت(ع) است.

 

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به دستگیری تکاوران دریایی آمریکا از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عنوان کرد: از دشمن برای ما هیمنه پوشالی درست کردند در حالیکه اکثر سربازان آمریکایی بعد از جنگ دچار ندامت شده که دست به خودکشی و دگر کشی زده یا روانه بیمارستان روانی می‌شوند، دستگیری تکاوران دریایی بزدل آمریکایی توسط پاسداران شجاع انقلاب اسلامی مساله کمی نبود که سبب آبروریزی و شکست ابهت آمریکایی‌ها شد.

 

مسؤول سابق روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه شهدا آیات الهی هستند، گفت: چرا باگذشت 10 سال از جنگ دشمن افرادی چون صیاد شیرازی را به شهادت می‌رساند، مرحوم حاج‌آقا مجتبی تهرانی در این باره می‌گوید: دشمن به این نتیجه رسیده بود که این افراد برای دفاع از حریم اسلام و ولایت مؤثر و کارساز هستند و نمی‌توان با آنها معامله کرد.

 

سرتیپ دربندی با اشاره به جمله‌ای از امام راحل درباره شهید صیاد شیرازی بیان داشت: شهید صیاد شیرازی با تعهد کامل به اسلام از هیچ‌گونه خدمتی کوتاهی نکرد او مانند دیگر مردان حق سر و جان خود را برای خدا بر روی دست گرفت.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: شهید صیاد شیرازی رمز موفقیت خود در زندگی نظامی، اجتماعی و خانوادگی را در خواندن نماز اول می‌دانست، و ازخداخواسته بود آن‌قدر در رکاب امام زمان(عج) بجنگد تا به شهادت برسد./807/202/ب2

ارسال نظرات