۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۳۲۳۹۲۷
آیت‎الله طباطبایی‎نژاد:

دست‎یابی به موفقیت‎های هسته‎ای از برکات قطع رابطه با آمریکا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان با بیان این که تکمیل چرخه انرژی هسته‎ای از ثمرات و برکات قطع را بطه با آمریکا بود و اکنون انرژی هسته‎ای ما بومی است، گفت: آن‎ها که سایه آمریکایی‎ها بالای سرشان بوده است، پیشرفت‎های ما را نداشته‎اند.
آيت الله طباطبايي نژاد امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیتالله سیدیوسف طباطبایینژاد، در خطبههای این هفته نماز جمعه اصفهان که در مسجد امام(ره) برگزار شد، با اشاره به سالرزو قطع رابطه ایران به آمریکا گفت: این قطع رابطه به ما کمک کرد تا به خودباوری برسیم، وقتی کسی بالای سر ما باشد و همیشه کارها دست او باشد، هیچگاه روی پای خود نخواهیم ایستاد.

وی به سرنوشت و سرگذشت برخی کشورها که وابسته به آمریکا بودند و هنوز هم این وابستگی را دارند، اشاره کرد و افزود: آنها که سایه آمریکاییها بالای سرشان بوده است، پیشرفتهای ما را نداشتهاند، نه در انرژی هستهای و نه در صنایع دفاعی، کشوری همچون عربستان سعودی هیچ گونه پیشرفتی نداشته است.

امام جمعه اصفهان ابراز کرد: امیدواریم همواره از زیرسلطه و یوغ آمریکا خارج باشیم، امام راحل فرمودند ما هرگز درهای دنیا را به روی خود نخواهیم بست و داخل درهای بسته زندگی نمیکنیم، اما این درها را برای استعمارگران و استثمارگران هم باز نمیکنیم.

وی بیان کرد: ملت شریف و مجاهد ما نیز این قطع رابطه را به فال نیک گرفته است و از مشکلات استقبال میکند و از ظلمهایی که کشورهای دیگر به ایران میکنند، هیچ هراسی ندارد، امام(ره) پیشبینی کردند که اینها به ایران سخت خواهند گرفت، اما فرمودند ملت ما با این خطرها مقابله میکند و میپذیرد و هیهات که زیربار ذلت برود.

آیتالله طباطبایینژاد با بیان این که ما ذلت نمیپذیریم و سختیها را قبول میکنیم، برای این که زیربار سلطه نباشیم، اظهار کرد: امام راحل فرمودند ما تا آخر ایستادهایم و با آمریکا هیچگاه رابطه ایجاد نخواهیم کرد، مگر این که آدم شود، اکنون خودمان با دست خودمان سلاح درست میکنیم و صنعت دفاعی ما پیشرفتهای بسیاری کرده است، رهبر معظم انقلاب نیز مشی و روش امام خمینی(ره) را دنبال میکنند و ما هم همین راه را دنبال خواهیم کرد.

وی با گرامیداشت روز ملی فناوری هستهای خاطرنشان کرد: در این روز چرخه ساخت سوخت نیروگاههای هستهای کامل شد و ارانیوم به غنیسازی رسید، و آن هم به این دلیل بود که جوانان تصمیم گرفتند که خودشان به دست خودشان برای کارهای بزرگ تصمیم بگیرند و باید گفت تکمیل چرخه انرژی هستهای از ثمرات و برکات قطع را بطه با آمریکا بود و اکنون انرژی هستهای ما بومی است.

نماینده ولیفقیه در استان اصفهان با اشاره به سالگرد شهادت شهید سیدمرتضی آوینی، سیدشهیدان اهل قلم اظهار کرد: همچنین امروز چهلم مرحوم سلحشور از هنرمندان خدوم انقلاب است که این روز به نام هنر انقلاب نامگذاری شده است که امیدواریم ایشان با ائمه طاهرین محشور شوند.

وی با فرارسیدن ماه رجب در هفته آینده و ضرورت بهرهبرداری از ایام این ماه اظهار کرد: در ماه رجب مناسبتهای بسیاری وجود دارد، ولادت امام محمدباقر(ع) در روز اول این ماه قرار دارد، در روایت است که رجب ماه خداوند است، شعبان ماه پیامبر(ص) و ماه رمضان ماه بندگان خداوند است، رجب را به نام رجبالاصب نیز گفتهاند که به معنای ماه ریزش گناهان نیز معنی شده است.

آیتالله طباطبایینژاد افزود: در ماه رجب مناسبتهای بسیاری وجود دارد، ولادت امام محمدباقر(ع)، ولادت امام علی(ع)، ولادت امام جواد(ع)، شهادت امام هادی(ع) و شهادت امام موسی کاظم(ع)، ایام اعتکاف، روز مبعث پیامبر اکرم(ص) از مناسبتهای بزرگ این ماه است، و در روایت است که هر کس در این ماه یک روز روزه بگیرد، بهشت بر او واجب میشود.

وی همچنین با اشاره به مسأله زایندهرود و جاری شدن آب در این رودخانه گفت: مسأله آب یک مسأله مهم و سخت استان ما است، اکنون بالاجبار و به خاطر گرمای هوا و ثمردهی محصولات کشاورزان آب باز شده است، اما کم آبی وجود دارد، باید صرفهجویی کرد اما دولت وظیفههایی بر عهده دارد و آن این است که بستر رودخانه زایندهرود را بازسازی کند./914/پ202/ج

ارسال نظرات