۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۳۲۳۹۲۹
خطیب جمعه نجف آباد:

مهم‌ترین جنبه های رسیدن به اقتصاد مقاومتی، استقلال و حمایت از محصولات داخلی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی گفت: مهم‌ترین جنبه های رسیدن به اقتصاد مقاومتی، استقلال در اقتصاد با نگاه به درون، وجدان کاری، تولید با کیفیت تر و حمایت از محصولات داخلی و در مقابل دوری از مصرف گرایی و اسراف و استفاده از تولیدات خارجی است.
حجت الاسلام حسناتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف‌آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد، در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته، با اشاره به رونمایی از دستاوردهای هسته ای که تحت هدایت های امام و رهبری و رشادت این ملت به دست آمده است، گفت: هیچ گاه نباید اجازه دهیم که مشکلات داخلی و بحث های جناحی باعث غفلت و سرپوش گذاشتن بر این دستاوردها باشد.

 

مشکلات و بحث های جناحی نباید سبب غفلت از دستاوردهای این ملت شود

وی درباره عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب در ابتدای امسال بیان کرد، افزود: مهم‌ترین جنبه های رسیدن به اقتصاد مقاومتی، استقلال در اقتصاد با نگاه به درون، وجدان کاری، تولید با کیفیت تر و حمایت از محصولات داخلی و در مقابل دوری از مصرف گرایی و اسراف و استفاده از تولیدات خارجی است.

 

حجت الاسلام حسناتی در ادامه بیان کرد: صرفه جویی به ویژه در استفاده از منابع طبیعی و ملی باید سرلوحه اقدامات قرار گیرد به ویژه در زمینه مصرف آب در حال تبدیل شدن به یک مشکل حیاتی برای بشریت است به ویژه کشاورزان در زمینه آبیاری محصولات و کاشت باید دقت بیشتری کنند.

 

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به سالروز قطع رابطه سیاسی با آمریکا در سال 1359 و روز ملی فن آوری هسته ای، افزود: ملت ایران این قطع رابطه و تهدید را مبدل به یک فرصت کرد که امروز شاهد بزرگ‌ترین دستاوردهای نظامی و پزشکی در عرصه هسته ای هستیم و با وجود تمام کارشکنی ها و دشمنی های استعمارگران بعد از انقلاب، استقلال و عزت این ملت در همه عرصه ها برای جهانیان ثابت شد.

 

وی با اشاره به سخنان وزیر امور خارجه آمریکا در سفر به خاورمیانه و سخنان وی که ادامه همان روش آمریکا علیه ایران است، خاطرنشان کرد: مقصود دشمن از تغییر روش ایران، کنار گذاشتن دفاع از مظلومان جهان، دفن شدن شعار لااله الاالله هم چون کشور عربستان و قرار گرفتن تحت استعمار و سیطره آمریکا است.

 

نمایش عظمت ملت و مبانی غنی اسلام از سوی هنرمندان، نشان از حیات ملت است

نماینده ولی فقیه از دیگر مناسبت های امروز را شهادت سید اهل قلم، شهید آوینی بیان کرد و افزود: امروز جامعه نیازمند هنرمندان متعهد و متدینی است که بتوانند در دفاع از دستاوردهای شهیدان به میدان بیایند و اگر برای بیان و نمایش زیبایی های یک ملت به میدان نیایند، نشان از مرگ تدریجی آن ملت خواهد بود.

 

وی در ادامه بیان داشت: شهادت شهدایی چون صیاد شیرازی، که ذوب در اسلام و اهل بیت(ع) شدند، پرچم دار راه ما هستند و در چنین شرایط سخت هر کس باید در هر میدانی که می تواند وارد عرصه شود به ویژه هنرمندان در نمایش زیبایی این ملت و دین مبین اسلام همانند کاری که کارگردان فقید آقای سلحشور انجام دادند و داستان های پیامبران را در جامعه زنده کردند.

 

برگزاری محافل دینی از نشانه های شیعه است

حجت الاسلام حسناتی با تبریک حلول ماه رجب المرجب و اعمال و عظمت این ماه ادامه داد: روز اول این ماه، مصادف با ولادت امام باقر(ع) و روز سوم ماه، شهادت دهمین اختر تابناک امامت است، و برپایی مجالس گرامیداشت اهل بیت، از نشانه های شیعه است./1306/201/ب2

ارسال نظرات