۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۳۲۳۹۳۰
امام جمعه اردبیل:

دولت آمریکا به دنبال ایجاد پایگاه در منطقه آذربایجان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل ریشه درگیری های منطقه را شیطنت های آمریکا دانست و گفت: دولت آمریکا به دنبال ایجاد پایگاه در منطقه آذربایجان است.
 امام جمعه اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به درگیری پیش آمده در منطقه قره باغ، خاطرنشان کرد: در این حادثه با ملت آذربایجان غمگسار هستیم و بر خود واجب می دانیم که از تمامیت ارضی آذربایجان و از بازگشت خاک این کشور دفاع کنیم.

 

وی در این باره افزود: حمایت از مظلوم، رکن اصلی در اهداف و مقاصد انقلاب اسلامی است، خواه این مظلوم در فلسطین یا یمن یا عراق یا سوریه یا قره باغ یا نارداران یا بحرین و یا هر نقطه دیگری از جهان باشد.

 

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: در صحت این سخن همین بس که مقام معظم رهبری فرموده اند که قره باغ، خاک اسلام است و برای هر کس در آن مکان اتفاقی بیفتد شهید محسوب می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی بیان داشت: ما آرزوی حضور در جبهه قره باغ را داریم و من شخصا حاضرم در صورت فراهم شدن مقدمات، در جبهه قره باغ ادای دین کنم.

 

نماینده ولی فقیه در استان از مسؤولان استانی خواست در صورت احتیاج آذربایجان به خون یا سایر نیازمندی های طبی از فراهم کردن آن مضایقه نکنند.

 

وی با تأکید بر نکات مهم درباره منطقه قره باغ در آذربایجان، گفت: اعتقاد داریم نه تنها قره باغ باید به آذربایجان برگردد بلکه باید ترکیب جمعیتی منطقه و مرزهای سابق آذربایجان که از سوی استالین با نیت ایجاد اختلاف بین اقوام به هم ریخت به حالت اولیه برگردد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عاملی ریشه درگیری های امروز آذربایجان را اقدامات شوم استالین دانست و اظهار داشت: آذربایجان در این غائله باید دوست و دشمن و خادم و خائن به ملت و تمامیت ارضی خود را بشناسد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان درباره خائنان به قره باغ، بیان داشت: اولین خائن، گروه مینسک است که متشکل از روسیه، آمریکا و فرانسه است.

 

وی افزود: این گروه عمدا قول مذاکره را داده و نه تنها کاری انجام نمی دهد بلکه اگر نهادهای بین المللی دیگر هم بخواهند وارد حل این معضل شوند، مانع می‌شوند؛ آنها نمی خواهند معضل قره باغ به طور مسالمت آمیز حل شود.

 

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: خائن دوم، دولت آمریکاست که در منطقه دنبال ایجاد پایگاه است و چه پایگاهی بهتر از قره باغ در بیخ گوش ایران است، منطقه قره‌باغ به حیاط خلوت آمریکا در جهت ایجاد شیطنت در منطقه تبدیل شده است.

 

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری اسرائیل، اتحادیه اروپا، شورای امنیت سازمان ملل و ناتو را از دیگر خائنان به قره باغ معرفی کرد و به طور مبسوط به ادله این مطلب پرداخت.

 

حجت الاسلام و لمسلمین عاملی ادامه داد: هیچ کشوری مثل ایران برای آزادی قره باغ تلاش نکرده و هیچ کشوری مثل ایران برای آذربایجان در جنگ قره باغ کمک نکرده است.

 

وی در بخش دیگری از خطبه ها به طور مبسوط درباره فضیلت رجب و اعمال، ادعیه و عظمت روزه رجب صحبت کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان همچنین با اشاره به پذیرش حوزه های علمیه سراسر کشور از جوانان مستعد خواست از این فرصت استفاده کنند./937/201/ب2

ارسال نظرات