۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۵
کد خبر: ۳۲۳۹۹۲

چند خبر کوتاه از آستان قدس رضوی

خبرگزاری رسا ـ برپایی نمایشگاه کتاب های چاپی هنر انقلاب اسلامی، برگزاری 510 کارگاه تفسیر و حدیث و توزیع 200 هزار محصول فرهنگی در سال94، برگزاری 450 ساعت حلقه معرفت و بهره مندی 1500 نفر از برنامه «پرسمان دینی» در نوروز 95 از عناوین اخبار کوتاه آستان قدس رضوی است.
آستان قدس رضوي

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، نمایشگاه «کتاب های چاپی با موضوع هنر انقلاب اسلامی» که  به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی برگزار شده است، همه‌روزه از 19 تا 24 فروردین‌ماه‌ از ساعت7:30 تا 19 در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی پذیرای عموم علاقه‌مندان به آثار فرهنگی و هنری است.

 

در این نمایشگاه که به مناسبت گرامی‌داشت روز هنر انقلاب اسلامی برگزار شده است، کتاب های ارزشمندی با موضوع شعر انقلاب اسلامی، ادبیات داستانی انقلاب اسلامی، عکس و انقلاب اسلامی و سینما و تئاتر انقلاب اسلامی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

 

در بخش دیگری از این نمایشگاه کتاب هایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی تقریظ مرقوم فرمودند نظیر کتاب های دا؛ نورالدین پسر ایران، دختر شینا، من زنده ام و ...  در معرض نمایش عموم قرار گرفته است.

 

آثاری از شهید آوینی به مناسبت سالروز شهادت این هنرمند متعهد انقلاب نظیر تماشاگه راز، همچنین همپای خورشید، هنر در گرماگرم انقلاب، جریان شناسی شعر انقلاب اسلامی، سرود حماسه ها سپیدارهای سرخ و گرافیک انقلاب به نمایش گذاشته شده است.

 

برگزاری 450 ساعت حلقه معرفت در نوروز

از سوی اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی در تعطیلات نوروز بیش از 450 ساعت حلقه معرفت در حرم مطهر رضوی ویژه زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی برگزار شد.

 

این حلقه ها که با حضور 50 استاد برجسته حوزه و دانشگاه برگزار شد، 80 حلقه معرفت ویژه خواهران، در رواق های دارالاجابه و دارالحجه حرم رضوی برگزار شد که مورد استقبال خواهران زائر و مجاور بارگاه منور رضوی قرار گرفت.

 

بیش از 30 حلقه جوانه های معرفت ویژه کودکان و نوجوانان نیز در تعطیلات نوروز برگزار شد که در مجموع بیش از 55 هزار نفر از حلقه‌های معرفت رضوی بهره‌مند شدند.

 

با توجه به اینکه در جلسات حلقه معرفت، فضای پرسشگری برای زائر تدارک دیده شده است، چهار هزار سوال در این حلقه ها مورد پرسش قرار گرفته  که بیشتر آن‌ها از سوی استاد حلقه، پاسخ داده شده است.

 

بهره مندی 1500 نفر از برنامه «پرسمان دینی»

همزمان با تعطیلات نوروز، از سوی اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی، بیش از 1500 زائر و مجاور از برنامه‌های «پرسمان دینی» حرم مطهر رضوی بهره‌مند شدند.

 

شش جلسه پرسمان دینی در ایام عید نوروز با حضور حجج اسلام تراشیون، امین‌نیا و روح بخش برگزار شد و موضوعات «عوامل مادی و معنوی شادی و نشاط»، «شاخصه‌های تربیت موفق»، «مسؤولیت پذیری در خانواده» و «نقش مردم در سرنوشت کشور و جامعه» مورد بررسی قرار گرفت.

 

این ویژه برنامه‌ها بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در مدرسه پریزاد برگزار می شد که به طور میانگین در هر برنامه 250 نفر حضور داشتند.

 

استادان در هر جلسه در حوزه موضوع مربوطه به ایراد سخنرانی پرداخته و در بخش دوم، به سوالات شرکت‌کنندگان پاسخ می‌دادند که در این مدت به بیش از 120 سوال پاسخ داده شد.

 

همچنین در این جلسات بر اساس گفتار استاد، مسابقه ای به عمل می آمد و در پایان به برندگان رسم یادبود و تبرک هدایایی اعطا می شد.

 

تولید و توزیع 200 هزار محصول فرهنگی در سال 94

200 هزار محصول فرهنگی به همت اداره کل روابط عمومی آستان قدس رضوی در سال گذشته تولید و توزیع شده است.

 

200 هزار محصول فرهنگی شامل انواع کتابچه، بروشور، پوستر، کارت، لوح فشرده، تابلو و دیگر اقلام اطلاع رسانی از سوی اداره کل روابط عمومی آستان قدس رضوی تولید و در اختیار زائران داخلی و خارجی آستان قدس رضوی قرار گرفته است.

 

مجموعه سه جلدی پرتو خورشید، بوی بهشت شامل مجموعه داستان های شفایافتگان با همکاری موسسه به‌نشر، گنجینه های خورشید و شهر دوستان از کتابچه های تولید شده این اداره کل در سال 94 است.

 

از جمله بروشورهای تولید شده اداره کل روابط عمومی آستان قدس رضوی در سال گذشته می توان به بروشورهای معرفی موقوفات یزد و کرمان، شمیم رضوان ویژه نمایشگاه گل 94، آیین صفه، در مسیر دانایی، ره توشه، در مسیر بهشت و گنجینه های خورشید به دو زبان اشاره کرد.

 

بسته پوسترهای «آفتاب ملک ایران»، پوستر نفیس طرح کاشی مزین به حدیث "سلسله الذهب"، پوستر نفیس طلاکوب و برجسته سازی شده طرح کاشی، پوستر ساعت اللیل مشهد و تهران ویژه ماه مبارک رمضان، پوسترهای هشت گانه القاب امام رضا علیه السلام، پوسترهای 16 گانه نشریه حرم ویژه نمایشگاه مطبوعات تهران و پوستر شهادت امام رضا علیه السلام برخی از مجموعه پوسترهای تولید شده در شمارگانی بیش از 70 هزار نسخه از این مجموعه است.

 

طراحی و تولید تابلوهای نمایشگاهی، لوح های فشرده، لوح های تقدیر، کارت های دعوت، تقویم دیواری و روزشمار قدس برخی دیگر از فعالیت های تبلیغاتی و انتشاراتی اداره کل روابط عمومی آستان قدس رضوی در سالی که گذشت بود.

 

برگزاری 510 کارگاه تفسیر و حدیث در سال 94

مدیر تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: در سال گذشته 510 کارگاه تفسیر و حدیث در بارگاه منور علی بن موسی الرضا(ع) برگزار شد.

 

اداره علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی با برگزاری کرسی، کلاس‌ها و کارگاه‌های مختلف توانسته گام‌های موثری در این راستا بردارد.

 

در سال 94 بیش از شش هزار و 390 زائر و مجاور از کلاس‌های تفسیر و حدیث اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی بهره مند شدند و 220 کلاس تفسیر و حدیث در حرم مطهر رضوی و  شعب سطح شهر مشهد برگزار شده است.

 

در این سال علاقه‌مندان از کلاس‌های«تدبر در قرآن»، «تدبر در سیره معصومین(ع)»، «تفسیر»، «نهج البلاغه»، «آیات احکام»، «آیات احکام دانش‌آموزی» و «عصر غیبت» بهره‌مند شدند.

 

در سال گذشته 64 کارگاه «تدبر در قرآن کریم» در دارالقرآن الکریم حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد که 547 نفر در این کارگاه‌ها حضور یافتند./1308/101/ب1

ارسال نظرات