۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۳:۰۵
کد خبر: ۳۲۳۹۹۷
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

برخی به بهانه درس و بحث می خواهند حوزه را از نظام جدا کنند/ نهادهای تصمیم ساز حوزه اجازه ندهند طلاب انقلابی سرخورده شوند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرکرد لازمه بقای نظام اسلامی در مقطع تاریخی کنونی را انقلابی بودن حوزه ها و وصل بودن نظام و حوزه به یکدیگر دانست و گفت: حوزه باید پشتیبان جدی نظام اسلامی باشد تا نظام بتواند راه خود را ادامه دهد، لازمه این مسأله روحیه انقلابی و جدیت جهادی است.
حجت الاسلام والمسلمين نکونام

حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به هشدار رهبر معظم انقلاب نسبت به تضعیف تفکر انقلابی در حوزه های علمیه گفت: این موضوع مسأله امروز نیست و از دیر زمان عده ای تلاش می کردند بین دین و سیاست جدایی بیندازند و با القای جدایی دین از سیاست به حوزه ها حالت انزوا ببخشند.


وی افزود: این عده القا می کنند که حوزه باید کار حوزوی خود را انجام دهد و کار به مسائل حکومتی نداشته باشد، پس از این که به برکت وجود حضرت امام(ره) انقلاب شکل گرفت این شعار نتوانست رنگ و جلای خود را داشته باشد و همه فهمیدند که دین و سیاست با یکدیگر آمیخته است.

 

برخی به بهانه درس و بحث و کار علمی می خواهند حوزه را از نظام جدا کنند
امام جمعه شهرکرد با بیان این که به وسیله دین می توان جامعه را اداره کرد، اظهار داشت: 37 سال این مسأله در صحنه آمده و در منظر جهانی گذاشته شده است، به دنبال این حرکت ارزشمند عده ای که هیچ وقت نخواستند حقایق را ببیند آمدند روحیه انقلابی را از حوزه بگیرند و می گویند که انقلاب کردیم بس است که باید به دیگران سپرده و به درون حوزه رسیدگی شود.


وی ادامه داد: برخی با این شعار که باید به کار علمی و حوزوی برسیم سعی دارند حوزه را از بدنه نظام و انقلاب جدا کنند، جدا کردن حوزه از نظام در در واقع فرو ریختن نظام اسلامی است چون نظام از حوزه علمیه شکل گرفته است.


حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که نظام را حوزه های علمیه و حضرت امام و مقام معظم رهبری که پرورش یافته حوزه هستند به وجود آورده و اداره می کنند، ابراز داشت: مسأله ولایت فقیه نشأت گرفته از دین بوده و مروج دین حوزه های علمیه هستند.

 

تضعیف روحیه انقلابی در حوزه آسیبی بزرگ به نظام است
وی عنوان کرد: اگر بنا باشد حوزه های علمیه روحیه انقلابی خود را از دست دهند و از انقلاب فاصله بگیرند و فقط سر در مسائل علمی داشته باشند آسیبی بزرگی به اسلام و نظام اسلامی وارد می شود؛ این مسأله اسلام را مخدوش می کند و سبب از بین رفتن رنگ چهره اسلام می شود.


نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: لازمه بقای نظام اسلامی در این مقطع تاریخی مهم قطعا انقلابی بودن حوزه ها و وصل بودن نظام و حوزه به یکدیگر است، حوزه باید پشتیبان جدی نظام اسلامی باشد تا نظام بتواند راه خود را ادامه دهد، لازمه این مسأله روحیه انقلابی و جدیت جهادی است.

 

جلوی افرادی که بر طبل جدایی دین از سیاست می کوبند به هر طریق ممکن گرفته شود
وی با اشاره به وظایف نهادهای حوزوی برای مقابله با خطر تضعیف تفکر انقلابی اضافه کرد: نهادهای تصمیم گیر حوزه باید در دو عرصه نقش آفرین باشند، باید جلوی کسانی که بر طبل جدایی دین از سیاست و جدایی حوزه ها از نظام اسلامی می کوبند به هر شکل ممکن گرفته شود.


امام جمعه شهرکرد با بیان این که باید توجه لازم به افراد داده شده و چهره افراد افشا شود، گفت: نمی گوییم یک رو در رویی در حوزه ها شکل گیرد اما باید انقلاب اسلامی و حوزه پیوند عمیق با یکدیگر داشته باشند از این رو باید کسانی که چهره نفاق گونه دارند شناسانده شده و برای نسل جوان راهی روشن ترسیم شود.


وی افزود: در مجامع درسی، کتاب ها و تمام فضاهای حوزوی باید انقلاب ملموس باشد، از این رو اساتید انقلابی باید تقویت شوند و از آنها پشتیبانی صورت گیرد، چهره های انقلابی باید در رأس مسائل مدیریتی حوزه ها و مدارس قرار داده شوند.

 

مدیران حوزه اجازه ندهند طلاب سرخورده شوند
حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که به صورت مستمر باید به طلبه سمت و سوی انقلابی داده شود، اظهار داشت: ارتباط محکم بین حوزه و نهادهای انقلابی کشور باید برقرار باشد، این حقیقت باید مدام ترسیم شود که در طول تاریخ چنین حرکتی بی سابقه است و به برکت حوزه های علمیه نظام اسلامی شکل گرفته است؛ اگر چنین فرصتی به راحتی از دست داده شود و بخواهند کنار بنشینند تا دست بیگانگان بیفتد رسوایی تاریخ است.


وی ادامه داد: باید روحیه انقلابی به طلاب جوان تزریق شود و اجازه ندهند که این طلاب سرخورده شوند، گاهی همین طلاب جوان سرخورده شده و در حلقه های خاصی گرفتار می شوند؛ طلاب جوان باید در عرصه های انقلابی تقویت شوند./1323/ت301/ج

ارسال نظرات