۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۳۲۴۰۳۴
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران:

فرهنگ استفاده از تولید داخل راه تحقق اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران به نقش روحانیت و مبلغان دینی در نشر و گسترش فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی در کشور اشاره کرد و گفت: خطابه و منبر بهترین و اثرگذارترین ابزار تبلیغی برای تبیین صحیح فرهنگ استفاده از توانمندی های داخلی است.
حجت الاسلام زين العابدين روحاني نيا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران امروز در گردهمایی رؤسای تبلیغات اسلامی استان با تاکید بر تحقق شعار سال که سال اقدام و عمل است، بیان داشت: موضوع اقتصاد مقاومتی در واقع یک موضوع فرهنگی نیز به شمار می آید و نباید از این مسأله مهم غفلت کرد و این مقوله ای فرهنگی است.

 

وی ادامه داد: تبلیغ مصرف کالاهای داخلی از سوی مراکز دینی می تواند در اقتصاد مقاومتی لحاظ شود و در واقع سازمان تبلیغات اسلامی و همه مجموعه های فرهنگی و دینی مخاطبان فرامین مقام معظم رهبری هستند.

 

حجت الاسلام روحانی نیا با بیان این که دستگاه های دینی و فرهنگی نقش بسیار مهمی در نهادینه کردن فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی برعهده دارند، خاطرنشان کرد: متأسفانه علیرغم تلاش های صورت هنوز این فرهنگ به خوبی در میان جامعه ما نهادینه نشده است.

 

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران، حمایت از تولید داخل را رمز پیشرفت و تعالی کشور در عرصه های مختلف دانست و خاطرنشان کرد: دولت باید با کاهش واردات کالا از کشورهای دیگر ضمن ترویج فرهنگ استفاده از تولید داخل، از تولید کننده های کشورمان حمایت کند.

 

وی حمایت از تولید داخل را کلید حل مشکلات اقتصادی کشور دانست و با بیان این که همه تمرکز دولت در حوزه اقتصاد باید به داخل باشد، تصریح کرد: متأسفانه مسؤولان کشورمان به فرهنگ واردات عادت کرده اند که باید مانع از فراگیر شدن این تفکر در جامعه شویم.

 

حجت الاسلام روحانی نیا با تأکید بر این که باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که در همه عرصه ها روی پای خود بیاستیم و وابسته دیگر کشورها نباشیم، ادامه داد: وابستگی در هر مسأله ای با آرمان ها و ارزش های انقلاب در تضاد است که باید از جامعه ما دور شود.

 

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که بسیاری از ظرفیت های اقتصادی کشور به دلیل نگاه مصرف گرایانه برخی مسؤولان به هدر می رود، تصریح کرد: پایه های اقتصادی کشور تنها باید با تکیه بر ظرفیت های داخلی محکم شود چون در غیر این طور متزلزل و شکننده خواهد بود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران به نقش روحانیت و مبلغان دینی در نشر و گسترش فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی در کشور اشاره کرد و گفت: خطابه و منبر بهترین و اثرگذارترین ابزار تبلیغی برای تبیین صحیح فرهنگ استفاده از توانمندی های داخلی است.

 

حجت الاسلام روحانی نیا با بیان این که متأسفانه عده ای از وابستگی کشورمان به غرب سود می برند، افزود: این مسأله برای کاملاً روشن است که ایران اسلامی اگر بخواهد در بخش های مختلف چشم به همراهی و کمک دیگر کشورها داشته باشد نمی تواند مسیر رشد و بالندگی را با سرعت طی کند.

 

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که غرب هیچ گاه به دنبال پیشرفت و توسعه ایران اسلامی نبوده و نیست، بیان داشت: دشمنان انقلاب اسلامی از هر روزنه ای برای نفوذ و جلوگیری از پیشرفت کشور استفاده خواهند کرد./1317/202/ب3

ارسال نظرات