۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۳۲۴۰۸۰
مدیر مجتمع آموزشی علوم اسلامی کوثر:

تحصیل بانوان در رشته‌های علوم اسلامی از فرایض دینی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مجتمع آموزشی علوم اسلامی کوثر گفت: دین مبین اسلام در بحث علم، میان قشر زن و مرد هیچ تفاوتی قائل نشده و طلب علم را برای تمامی انسان‌ها به عنوان یک فریضه می‌داند.
مجتمع آموزشي علوم اسلامي کوثر

خدیجه جلالی مدیر مجتمع آموزشی علوم اسلامی کوثر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در رابطه با اهمیت تحصیل دختران در حوزه علمیه قم، گفت: با عنایت به اینکه دین مبین اسلام در بحث علم، میان قشر زن و مرد هیچ تفاوتی قائل نشده و طلب علم را برای تمامی انسان‌ها به عنوان یک فریضه می‌داند، از این رو تحصیل بانوان در رشته‌های علوم اسلامی جزء فرایض و لازمه مباحث تربیتی است.

 

وی با اشاره به نقش موثر و به‌سزای تحصیل بانوان در امور تربیتی، تصریح کرد: بانوان طلبه می‌بایست به کارگیری علومی که در حوزه فرا می‌گیرند را جزء اولویت‌های زندگی‌ خود قرار دهند تا سبک زندگی آنها هر چه بیشتر به روش اسلامی و تربیت دینی نزدیک‌تر شود.

 

مدیر مجتمع آموزشی علوم اسلامی کوثر در خصوص کارایی تحصیل کردگان حوزه خواهران برای جامعه، اظهار داشت: بانوان طلبه‌ای که علاقمند به تحصیل در رشته‌های علوم اسلامی و حوزوی هستند، بعد از گذراندن دوره‌های لازم و پس از فارغ التحصیلی از این رشته‌ها می‌توانند در حوزه‌های آموزش، پژوهش و تبلیغ فعال باشند و با انتقال مباحث و تجربیاتی که آموخته اند، در سطح جامعه تاثیرگزار باشند.

 

وی با تاکید بر اینکه یکی از اهداف حوزوی شدن خانم‌ها در وحله اول تربیت مبلغه‌های جامع و کارآمد است، گفت: این بانوان می‌توانند با بالابردن معلومات و توانایی‌های خود در زمینه هایی که استعداد بیشتری دارند، در خصوص تدریس، امور اجرایی، پست‌ها و سمت‌های مدیریتی، جهت افزایش بهره‌وری بسیار مفید و کارا واقع شوند.

 

جلالی بیان داشت: مجتمع آموزشی علوم اسلامی کوثر از جمله مدارس علمیه قدیمی است که در این بخش فعالیت می‌کند و یکی از ویژگی‌های بارز آن، فضای معنوی و حضور اساتید مجرب و کارآزموده است که این مجتمع را به یک شاخص در میان مدارس علمیه تبدیل کرده است.

 

مدیر مجتمع آموزشی علوم اسلامی کوثر ابراز داشت: به دلیل اینکه این مجتمع تنها مدرسه‌ای است که تحت اشراف سازمان تبلیغات اسلامی بوده و این سازمان فعال در امور فرهنگی و تبلیغی است، از این رو ما می‌توانیم از برنامه‌های این سازمان به ویژه در زمینه تبلیغ و  اعزام بانوان مبلغ استفاده کنیم.

 

وی در ادامه افزود: در این مجتمع دوره‌های آموزشی، تخصصی و کاربردی در زمینه‌ تبلیغ، دوره‌های حفظ قرآن، شیعه شناسی، سمینارهای علمی، کرسی‌های آزاداندیشی، اردوهای زیارتی و مراسم‌های فرهنگی به مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود.

 

جلالی اظهار داشت: طلابی که در زمینه فرهنگی، قرآنی و پژوهشی وضیعت برتری داشته باشند مورد تشویق قرار می‌گیرند؛ همچنین هر یک از طلبه‌هایی که از جهات علمی، پژوهشی و فرهنگی در رتبه عالی باشند را به عنوان طلبه فاضله معرفی و تشویق می‌کنیم.

 

مدیر مجتمع آموزشی علوم اسلامی کوثر گفت: در این مجتمع علاوه بر فعالیت موسسه قرآنی با برنامه‌های هفتگی اخلاق اسلامی، مشاورانی نیز به صورت رایگان در زمینه‌های تحکیم خانواده، مشاوره حقوقی و مشاوره پزشکی زنان خدمات‌ رسانی می‌کنند.

 

وی در ادامه افزود: همچنین دفتر مشاوره در بحث افزایش جمعیت و مشاوره اعتقادی برای پاسخگویی به سوالات ویژه بانوان در این مجتمع فعالیت می‌کنند.

 

جلالی تصریح کرد: در بخش پژوهش به مدد اساتید برجسته، کتابخانه غنی و سایت که یکی از امتیازات این حوزه است، توانسته ایم امکانات لازم برای امور پژوهشی طلاب در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را ایجاد کنیم.

 

مدیر مجتمع آموزشی علوم اسلامی کوثر در رابطه با ظرفیت پذیرش بیان داشت: این مجتمع در سطح 2 و 3 و 4 حدود 136 نفر طلبه می‌پذیرد و از معدود مدرسه‌هایی است که در هر سه سطح، در استان تهران پذیرش دارد.

 

شایان ذکر است: این مجتمع در سال 1363 در ضلع جنوبی پارک شهر واقع در خیابان بهشت تاسیس و در سال 1375 زیر نظر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران به صورت رسمی مصوب شد.

 

گفتنی است، موسس و متولی مجتمع آموزشی علوم اسلامی کوثر، سازمان تبلیغات اسلامی است./966/202/ب3

ارسال نظرات