۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۳۲۴۰۹۰
مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی:

بیش از 2 هزار نفر متقاضی ورود به مدارس علمیه خراسان شمالی هستند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به پایان مهلت نام‌نویسی متقاضیان ورود به حوزه علمیه خراسان، گفت: در مهلت مزبور دو هزار و 100 نفر برای ورود به مدارس علمیه شهرستان‌های مختلف خراسان شمالی نام‌نویسی کردند.
حجت الاسلام سالاري

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مسؤول نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با بیان اینکه مهلت ثبت‌نام متقاضیان ورود به مدارس علمیه استان از پانزدهم بهمن‌ماه پارسال تا بیستم فروردین‌ماه امسال بود، اظهار کرد: در این مهلت در مجموع دو هزار و 100 نفر خواهر و برادر برای شرکت در آزمون کتبی ورودی حوزه‌های علمیه این استان برای سال تحصیلی آتی نام‌نویسی کردند.

 

وی با بیان اینکه از این تعداد متقاضی 800 نفر خواهر و هزار و 300 نفر نیز برادر هستند، ادامه داد: برای سال تحصیلی جدید سهمیه پذیرش طلاب برای مدارس علمیه استان خراسان شمالی 500 نفر در نظر گرفته شده که از این تعداد 275 نفر برادر و 230 نفر نیز خواهر هستند.

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به استقبال بسیار خوب متقاضیان برای ورود به حوزه‌های علمیه خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: بعد از ثبت‌نام، این افراد از بیست و یکم تا بیست و پنجم فروردین‌ماه برای ویرایش اطلاعات خود در پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه علمیه خراسان فرصت دارند سپس کارت ورود به جلسه از یکم تا ششم اردیبهشت‌ماه امسال توزیع شده و آزمون کتبی ورودی به حوزه علمیه نیز دهم اردیبهشت‌ماه هم‌زمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

 

وی ادامه داد: زمان اعلام نتایج آزمون کتبی سی‌ام اردیبهشت‌ماه بوده و پس از آن پذیرفته‌شدگان در آزمون کتبی از بیستم خرداد تا سوم تیرماه برای مصاحبه فراخوانده می‌شوند.

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی اظهار کرد: بعد از آن اسامی پذیرفته‌شدگان مرحله مصاحبه در بخش برادران در تاریخ بیستم تیرماه و در بخش خواهران نیز دهم مردادماه اعلام می‌شود و سپس از بیست و دوم تیرماه تا سی و یکم مردادماه دوره تثبیتی و مرحله نهایی مصاحبه خواهران و برادران برای ورود به حوزه علمیه خراسان انجام می‌شود.

 

دبیر شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی در ادامه با اشاره به فعالیت 15 حوزه علمیه در شهرستان‌های هشت‌گانه این استان، اضافه کرد: این مدارس شامل 9 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران بوده که در سال تحصیلی جاری در مجموع هزار و 400 طلبه خواهر و برادر در این مدارس در سطوح یک، دو و سه مشغول تحصیل علوم دینی هستند.

 

وی با اشاره به اینکه پذیرش در مدارس علمیه استان در دو بخش بلندمدت و سفیران هدایت صورت می‌گیرد، اظهار کرد: اکنون برادران دارای مدرک سیکل نظام قدیم و پایه نهم دوره اول دبیرستان نظام جدید و دیپلم و خواهران دارنده مدرک دیپلم برای شرکت در آزمون دوره بلند‌مدت حوزه علمیه خراسان و در دوره سفیران هدایت نام‌نویسی کرده و پس از طی موفقیت آمیز مراحل فوق به عنوان طلبه از بیستم مهر‌ماه تحصیل خود را در 15 حوزه علمیه استان آغاز می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه در دوره سفیران هدایت نیز خواهران و برادران با مقطع تحصیلی دیپلم به بالا می‌توانند شرکت داشته باشند، اضافه کرد: متقاضیان خواهر و برادر که دارای مقاطع تحصیلی کاردانی و بالاتر از آن هستند، در آزمون کتبی ورودی شرکت نمی‌کنند و این دسته از متقاضیان بعد از اتمام ثبت‌نام خود به مرحله تحقیق و مصاحبه ارجاع داده می‌شوند.

 

مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی در خاتمه گفت: اطلاعات مربوط به حوزه‌های امتحانی و سایر جزئیات آزمون کتبی ورودی مدارس علمیه استان در روزهای آینده اعلام می‌شود./9314/302/ب1

ارسال نظرات